Gå til innhold

Hva spiser dere til middag i varmen?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver liksom å holde på måltidene siden vi har en gutt på 2,5 år som går i barnehagen, men det frister jo ikke akkurat med poteter og gulrøtter når det er 26 grader i skyggen...

 

Gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

haha Spetakkel :) tenkte nettopp å lage et makent innlegg...men jeg tror det bare blir kylllingsuppe og baguetter i dag :) orker nesten ikkenoe

Skrevet

Vi skal spise grillmat:)

Skrevet

He he, vi er likere enn du liker å tro... ;-)

Takk for tips!

Skrevet

potetgull? hehe nei, pølser hadde jeg egentlig lyst på i dag, men vi har spist det søndag og mandag, synes kanskje det blir litt lite variert for gutten. I dag tror jeg faktisk at jeg skal steike en grandiosa til oss... hadde tenkt tomatsuppe, men er jo så grusomt å spise suppe i dette været. Får ikke bestemt meg jeg! heheeh

Skrevet

Kyllingfilet med gresk salat?

Gjest thricane
Skrevet

grille grille grille:)

 

salat ved siden av:)

 

og masse dessert, med frukt og bær.... nammmmm

Skrevet

vi spiser ikke middag før kl 19, når varmen har gitt seg. I dag skal vi ha coscos med kyllingbiter, og grønnsaker (løk, paprika, brocolli, gulerøtter, og rester av linser) - som jeg laga til middag i går. Den som vil varme den, gjør det i mikroen:) Skviser over noe sitron, og de som synes det blir tørt tar på matyoghurt eller heins sin karrisaus. Og blir det mer igjen, er det middag en dag til:)

Skrevet

hva med å grille og lage potet salat til og salat. godt i varmen. i går så spiste vi risotto og i dag skal vi ha lapaskus... men spiser alt ute... synes det er godt, man kan jo lissom ikke ta brødskiver til middag.

 

men potet salat er jo kaldt og godt. særlig hjemme laget

Skrevet

Makrellfilèt, poteter og salat

 

Skrevet

Tror det blir meksikansk gryterett med en frisk salat til i dag. Må ha noe lettvindt. Ellers blir det fort mye koteletter og kylling på de varme dagene med salat til og gjerne bakte eller gratinerte poteter.

Skrevet

Orket ikke å lese svarene. Jeg er på suppediett. Er på andre dagen, og er allerede dritt lei suppa. Gleder meg til i overimorgen, da kan jeg spise bananer.

Skrevet

jeg ble inspirert av de pizzahorn innleggene i går, så i dag skal jeg lage det, bare at jeg skal lage snurrer i steden for...

med sånn hermetikk kyllingskinke, tomater, ost, mais, gressløk

Skrevet

Hamburgere... type kylling.. med diverse tilbehør selvfølgelig :)

Skrevet

Mannen min har bestilt spaghetti og kjøttdeig til middag idag....synes det blir litt voldsomt i varmen jeg da :o(

Skrevet

Tipper vi blir å grille laks på spyd med sopp og paprika og hva annet sambo måtte finne i grønsaksdisken i dag. + litt salat.

Med deilig kald ferskpresset juice syntes jeg ikke det blir for "tungt"

Skrevet

I dag griller vi kyllingfillet og pølser med potetmos, potetsalat og grønnsalat til :) Og masse VANN til drikke!!

Skrevet

Spekemat med potetsalat, flatbrød og rømme nam;)

Skrevet

Rabarbra suppe og pannekaker i dag :)

 

Ellers er det mye på grillen av både kjøtt og fisk.

Friske salater og blandet frukt.

 

 

Skrevet

jaja.. høres virkelig ut som dere skal kose dere i varmen da... å ja, vi har det varmt her oppe også.. men..

vært bortreist noen dager nå, å kom hjem til 3 pakker melk som gikk ut den 29 mai, så her blir det pannekaker med blåbær, og blomkål-suppe. å om jeg hiver i en sjokoladekake også idag, så er jeg kvitt all den utgåtte melka! :):)

 

men, vi må vel finne fram grillen snart, ser jeg...

 

ellers, så skal jeg se om jeg komme rmeg til å bake litt brød ikveld, mens sola er mellom stue og kjøkkenvinduene, den kjøligste perioden på dagen...

 

den midnattsola er ikke BARE deilig da...

Skrevet

Tusen takk for gode tips alle sammen!! Har lett for å sette seg fast i gamle idéer...

Skrevet

Her ble det brødskive med karbonade og egg, var det jeg kom på som tok kortest tid ved komfyren :o)

Skrevet

Vi griller mye i denne varmen..

 

Idag skal vi grille kyllingfilet med bakt potet og salat til tilbehør ;))

 

*gleder meg*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...