Gå til innhold

uke 32- baby ca 2 kg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 32 fått beskjed om at babyen er ca 2 kg nå? er dette stort? står liksom her på sidene at babyen er ca 1400g.

Hmmm... vil dette bli en stor baby? andre som har erfaring på dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er 34+5 og de målte bebisen min til og veie 2,9 nå.

men jeg er ikke veldig stor eller noe...

tror det er veldig forskjellig hvordan de måler,og jeg tror de ofte kan ta feil av det der.

størrelsen her på bim er litt gal også tror jeg.

sjekk ut www.babyverden.no

Skrevet

Baby i uke 32 som er 2 kilo, trenger ikke etter det jeg har opplevd, være spesielt stor. BIM opererer med lav vekt i svangerskapskalenderen nå mot slutten, sammenlignet med f.eks babyverdenen. Hvor babyen skal være 1800g denne uken. BIM sier 1500 g.

Skrevet

Jeg vet ikke om det er praksis på alle sykehus, men på Riksen har jeg fått et blått ark der de fyller ut babyens vekt på en kurve slik at det er lett å se om den ligger under/på/over gjennomsnitt. I følge den ser det ut til at babyen din er ca gjennomsnitt.

Skrevet

I uke 35 var babyen min ca 3kg, når hun ble født tre dager etter termin var hun 3950g :)

Skrevet

jeg er uke 36 og den her er 3,1 sier dem,men jeg hører ikke på denne estimeringen. for med andre jenta målte dem til 4,5kg og hun var 4 når hun kom.

Skrevet

Babyen min ble målt til 1710 gram når jeg var 30+5. Det sa de var helt normalt... Han hadde lagt på seg 800 gram på 4 uker, og regner med at han har gjort det samme på neste sjekk når jeg er 34+2.

Skrevet

Jeg får ganske små barn ......Legen min målte akkurat baby i magen til rundt 2 kg,så så veldig stort kan det ikke være.Jeg er og 32 uker på vei.

Skrevet

Dersom baby er 2kg i din uke 32 vil h*n være ca 3600g i uke 40 om ungen legger på seg ca 200g i uka:)

Skrevet

Fødte storebror uke 32. Kvelden før han ble født ble han estimert til ca 2 kg. på ultralyd. Da han ble født dagen etter viste han seg å være 1900. Helt gjennomsnittlig sa de på sykehuset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...