Gå til innhold

Nå ringte de fra ud...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og spurte om det var min underskrift på samværsavralen og sa at samværet med min sønn var hele grunnlaget for at han fikk bli her i landet. Så lurer jeg på om det går at jeg skriver et brrev til ud og forklarer min side av saken. før dna prøven er avklart. og rettsaken får begynt, eller har det ikke noe for seg?Barnefar har truet med å ta han med til hjemlandet sitt flere ganger og psykisk mishandlet meg da jeg var sammen med han og da jeg var gravid. han utnyttet meg kun til å få barnet for å få opphold... så jeg bare lurer, ser de på deg og tar det med i beregningen eller hvordan er det? noen som vet eller har erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke anmeldt han for mishandling når dette pågikk? Hadde forklart hva dette gikk ut på så hadde han kanskje blitt utvist fra Norge om det er slik oppførsel han skal vise! Har du full foreldrerett så kan han ikke bare ta med seg barnet, da må han kidnappe sitt eget barn.

Stakkars deg, håper du slipper mer vondt fra en slik skapning.

Skrevet

han truet med å drepe så jeg turte ikke anmelde det, og når jeg endelig ble "normal" igjen.. tatt meg over 2 år... så gikk han til sak da jeg skulle gå til politiet, så da kan jeg ikke gjøre annet enn å vente på saken... og krysse fingrene for at dna prøven er negativ... er 50/50 mulighet for det... Anmelder jeg han for det nå ser det ut som jeg gjør det pga rettsaken... får heller ikke byttet megler på familieverns kontoret for han gikk til sak så fort... ho er partisk og trolig forelsket i han... så da får jeg bare vente... hadde håpet det hjalp å sende et brev... men takk for omtanken... :-)

Skrevet

Ring saksbehandleren i UD, og snakke med den som har sendt deg brevet. Forklar situasjonen, og spør om du skal sende et brev. Du kan jo ikke skrive under på en samværsavtale før resultatet av dnatesten er klart uansett? Spør hvordan du skal forholde deg der:)

Lykke til!!

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du vil "hjelpe" han til opphold her i landet med å signere samværsavtale med denne fyren, som helt klart er en trussel for deg og barnet.

Du løper en stor risiko for at han kan kidnappe barnet med seg....tro meg, flere har opplevd det.

Utlendinger, uten bosettingstillatelse, kan blir utvist fra landet hvis de har noen kriminelle saker på seg, og det får han om du anmelder han for trusler.

Nå vet jo ikke jeg hans status...innvandrer, asyl, flyktning???eller hvor lenge han har vært her. Det kommer jo litt ann på alt dette ang. hans "sikkerhet" her.

Men jeg synes absolutt at du skal kontakte UD for fortelle situasjonen.

Du kan vel anmelde han selv om han har anmeldt deg??? Du må bare avgi forklaring først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...