Gå til innhold

Hva syntes dere?? Ta en titt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 2år og 8mndr. I samme nabolaget bor det en gutt som snart er 2år. Denne lille gutten slår, dytter, og stjeler ting fra andre små..noe sønnen min aldri har gjort.

I dag på lekeplassen fikk jeg beskjed om (av mormoren hans) at jeg burde la dem gjøre opp selv, og at gutten min snart kom til å lære seg å ta igjen.

Dette er ikke jeg enig i!

Hva syntes dere? Burde de snille lære seg å slå, eller burde de slemme læres å oppføre seg?

"Dette er en hard verden" fikk jeg høre, men det er jo nettopp det det blir hvis en ser på det slik!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man må jo drive oppdragelse!! Uansett om man skal lære å ta igjen... og det betyr ikke at det er lov å slå!?

Skrevet

En slik holdning som denne mormoren hadde irriterer meg! Hvordan skal dette barnet lære seg vanlig folkeskikk oppover når de voksne oppdragerne er så likegyldige?

Et barn bør lenge før 2 år og 8 mnds alder få vite hvordan en bør oppføre seg mot andre - javisst er de i en ego-sentrisk periode, men de MÅ jo for all del få vite hva som er rett og galt!

Helt enig med at "dette er en hard verden", men den blir iallefall IKKE mykere dersom alle har samme holdning som denne mormoren.

Hva sa du til henne da? Tror jeg bare haddde gått jeg..........

Skrevet

"grunnen til at jeg bryter inn er at det ikke er min sønn som skal måtte forandre seg, det er A......... som må få lært seg oppdragelse!" sa jeg.

Og at "grunnen til at min sønn ikke slår tilbake er fordi han har blitt lært opp til at det er uakseptabelt! Og hadde han gjordt det hadde jeg tatt han med inn med en gang!"

(istede for å klappe til han to ganger på pannen som straff,og deretter la han fortsette å leke,slik hun gjorde)

Det skal ikke være fri pass for å slå bare fordi det andre barnet ikke tar igjen!

Det er de voksenes jobb å oppdra,ikke barnas!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...