Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morges fant vi en flått i nakken oppunder hårfestet på jenta vår. Kjente at jeg fikk litt små-panikk, men klarte å vri den av med en pinsett. Den hadde nok sittet der en stund også, for den hadde rukket å suge en del blod. Jeg er litt redd for hva som videre vil skje, for man hører jo mest om de alvorligste utfallene.

Da jeg vokste opp ble min bror bitt av flått, og var nok ekstremt uheldig. Han endte opp med lammelser, 1.mnd innleggelse på sykehus, kanyle i hånden for inntravenøs medisinering frem til jul. Det gikk tilslutt bra, men den tiden var ikke noe god for oss nærmeste. Derfor prøver jeg nå å tenke at dette også helst må gå bra for jenta vår, men må innrømme at jeg er litt engstelig akkurat nå, og kommer til å følge henne med lupen de neste 14 dagene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper det går bra! Sikkert lurt å følge med lupe.

Vi har hatt flått på flere av barna. Det har gått bra til nå. Men jeg har også hørt om dem som har fått lammelser som din bror. Ja, til og med blitt blinde. Ekkelt å tenke på at det skal bli mer og mer flått med et varmere klima. Jeg er nesten blitt litt forsktig med å gå i busk og kratt de siste årene.

Krysser fingrene for jenta di!

Skrevet

Flått er ekle små kryp!!! Jeg kjøpte et lite grønt "brekkjern" i en dyrebutikk til å fjerne dem med - den er super!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...