Gå til innhold

Husmusa og Kakeåndsen

Anbefalte innlegg

Skrevet

I tilfelle dere ikke ser innlegget mitt på isdebatten.

Velassorterte helsekostbutikker har som oftest iskrem laget av rismelk, den finnes med bla. sjokoladesmak og både i boks og som pinne.

Har selv vært på den dietten i ett halvt år så jeg vet hvordan det er ! :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for tipset!

Synes det er litt vanskelig å få i meg variert og næringsrik mat..... Men så har jeg kuttet ut det meste, skal begynne å teste litt nå.

Skrevet

Den første tiden er alltid kjempe kjipt, men man kommer inn i rutiner etterhvert.

Nettstedet www.utenmelk.no kan være til stor hjelp for å finne produkter som man kan spise. Vær også obs. på soya, siden mange som reagerer på melk også utvikler reaksjon på soya.

Skrevet

Jeg har en gang for en evighet siden jobbet med allergibarn som kokk, men det virker som all kunnskap er borte nå. Pølser med melk var iallefall ingen slager her hos oss i går......

Men må bare si at svigermora mi tar litt kaka. Har fått beskjed om jeg ikke spiser melkeprodukter, ikke kofein, ikke kullsyre, ikke løk, ikke sterkt krydder osv. Vel, gjett hvem som laget vafler til jeg kom.... Spurte om jeg ville ha kaffe eller te, eventuelt farris.

Skrevet

Hvor gammel er h*n? Når h*n reagerer så pass som på melk i pølser så kan det være lurt å være veldig påpasselig. For hvis de blir for mye eksponert for det de reagerer på er det lett at det tar lengre tid før de vokser det av seg igjen.

Kjekt med sånne som absolutt ikke har peiling ja :o) Husker jeg hadde lange lister med hva jeg kunne spise og ikke når jeg skulle hjem til mamma på ferie. Måtte passe på at hun ikke brukte melk eller soya når hun bakte brød osv.

Vil forresten bare tipse om Holle grøt til den tid kommer. Hvis dere eller noen dere kjenner tilfeldigvis skal til Danmark i sommer kan det være lurt å hamstre Holle grøt der, den er mye billigere der, og de har mye større utvalg enn her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...