Gå til innhold

For tidlige rier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 34+5 og i natt lå jeg 2 timer med regelmessige vonde kynnere(rier?). Vondt i korsrygg, mage og fremsiden av låret/lysk med økende og avtagende intensitet, tok ca 2 min fra start til slutt. 10 min mellom hver. Det var ikke ekstremt smertefullt, men så vondt at det var vanskelig å puste jevnt. Har hatt vondt i korsryggen i et par dager, men tok dette som belastningsvondt. Det er heller ikke ligamentstrekkingsvondt, da dette kjentes helt annerledes ut.

Håper noen har erfaring og kan svare meg!

Hvor lenge er det vanlig å ha slike periodevise "rier" før evt fødsel?

Og hvordan skal jeg gå frem, bør jeg ringe føden eller bare ta det med ro og se hva som skjer? Barnet er jo modent og overlever fint utenfor livmor nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring føden og snakk med de, så får de avgjøre hva de vil gjøre. Mener å ha lest et sted at de ikke stopper en fødsel som er igang fra uke 34. Er ikke sikker.

Hadde ringt føden og hørt. Og er det fødsel på gang, så kan de forberede den. Babyen er jo prematur i uke 34, og kan derfor ha det litt vanskelig i starten.

Skrevet

Har vært hos legen og det er noe på gang! Etter uke 33 stopper de ikke fødsel, baby klarer seg helt fint nå, men kan kanskje slite litt med å ta bryst. Jeg er så spent. Håper baby blir der inne noen dager til, men så utrolig spennende at det skjer noe!!

Skrevet

hej jeg var innlagt med prematur rier i uke 28 og igen i uke 33,men jeg venter stadig begge gange har fødslen startet livmorhalsen har blevet mindre den er nu under 2cm og den er myk jeg er nu 35 uker og har små rier innimellem,men de siger jeg kan gå til termin eller over,er litt lei av smerterne,men de kommer når de kommer.selvfølgelig er sannsynligheden stor for fødsel før termin,men man ved aldrig.

Skrevet

ps sidste gang jeg var inne prøvde de ikke at stoppe fødslen og jeg lå med stærke rier i 6 timer har ikke haft så vondt siden jeg fødte sist,men de stoppede igen.hvilket jo var det bedste set fra barnets synspunkt,men ikke helt fra min :-)

Skrevet

hei..jeg havna inn me sterke rier i uke 32 da stod di på huet å ga meg alt mulig av rie dempende midler å etter 6 timer stoppa di heldigvis,,jeg fikk 2 lungemodnings sprøyter å i uke 34 havna jeg inn igjen me rier å da ville di ikke stoppe d..1 time etter jeg havna inn gikk vannet å en halv time etterpå va snuppa ute å veide 2655 gram å 46 cm lang ...hun hadde ingen puste problemer å fikk henne oppå meg me en gang å fikk ha henne me på barsel..

Skrevet

Lykke til! Så fint at du fant ut av at det var ting på gang. Det blir nok noen dager på sykehus, men det kommer nok til å gå fint ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...