Gå til innhold

Forkjøla eller allergisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini er konstant snørrete og har vært det i kanskje 3 uker nå. Det er gult og tyktflytende og gjør det vanskelig å puste om natten. Hun nyser ikke mye, hoster ikke, har ikke hatt fegber og har normal appetitt.

Inntil nå har jeg tenkt at dette er en forkjølelse som aldri gir seg, men kan det være pollenallergi? Noen med allergiske barn, som kjenner igjen symptomene. Bør vi allergiteste henne? Er det noe de kan gi små barn mot allergi (hun er snart 3) eller må man bare leve med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved allergi er snørret mer blankt og tuntflytende. Men ingen regel uten untak da.

Prøv noen reseptfrie allergi tabletter på apoteket. Om det er allergi så vil de hjelpe, ikke om det er forkjølelse.

så kan du jo bestille time hos lege om det virker, så får du respept etterpå.

Skrevet

Datteren min har kraftig allergi, spesielt bjørk og gress.

Kommer litt ann på hvor dere bor, men i Oslo har den værste pollen gitt seg nå, så ungen din urde nok heller ha reagert sikkelig når det stod på som værst sånn i April mnd.

Men man vet jo aldri da:)

Som blir sagt over her så er det som regen tynnflytende og bannkt. Jeg ville ikke prøvd allergi medisiner på h*n før du har vært hos legen å hørt, heller vanlig nesespary for barn og sett om det hadde hjulpet.

Hvis h*n hadde vært allergisk er det rart hvis h*n ikke klør i øyne/nese og er tett. Mini her ser ikke ut når allergien slår til, hovene øyne, klør i nese og øne og er potte tett. Hoster masse og er slapp og grinette.

Jeg ville heller ringt legen å hørt jeg.

Skrevet

Det virker ikke som det kan være pollen, på bakgrunn av det dere skriver. Og ja, vi bor i Oslo, så det er jo ikke helt pollensesong lenger. Hvis det ikke har gitt seg om en uke, tar vi en tur til legen, tror jeg.

Takk for svar! :)

Skrevet

Ved pollen allergi klør man også gjerne i halsen og blir litt sår.. (Og dette vet jeg fordi jeg har hatt pollenallergi hele mitt liv!!) Snørret trenger slettes ikke være tyntflytende eller blankt. Mot katter får jeg blankt tyntflytende sekret, men i pollen sesongen har jeg tykt grønt sekret. Jeg klør heller ikke i øynene av pollen,jeg får det i halsen og nesa. Om du gir henne allergimedisin nå, er det ikke sikkert hun har så stort utbytte av selv om kanskje hun er allergisk, og det er fordi at de må taes noen mnd på forhånd for optimal virkning. Gir du henne nå vil hun ha 15-20 % virkning av 100.. Jeg ville tatt henne til legen. Der vil de ta en blodprøve fra armen hennes å sende inn for å se om hun bærer antihistaminer. Dersom denne kommer tilbake positiv, vil hun bli henvist til nærmeste sykehus for prikktesting. Dersom denne slår ut positivt har hun påvist allergi.

Reaksjonene er så individuelle ved allergi. Noen reagerer slik, noen sånn. Å teste henne koster ingenting, ikke er det spesielt vondt heller. Og da vil dere jo vite om det allergi eller ikke,og dere kan få behandling for det, slik at hun får det bedre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...