Gå til innhold

Sterilisering...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå gravid med mitt andre barn. Begge svangerskapene har vært kompliserte og jeg føler ikke at jeg bør få flere barn.

Regner med at jeg må ta KS og det gjorde jeg sist også. Vet at når man gjør dette kan man med enkelthet bli sterilisert...

MEN en slik avgjørelse er jo temmelig drastisk. Hvordan vet man at man er 100% sikker på at man ikke ønsker flere barn.

Hadde jeg vært helt frisk hadde jeg vurdert et tredje barn. Men ikke slik som ting er nå. Samboern har uansett sagt at han ikke ønsker flere enn to.

P-piller og prevensjon med hormoner tåler jeg ikke. Og spiral vil jeg ikke ha...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der tror jeg er en sak som du bør snakke med fastlegen din om. Eventuelt også sykehuset hvor ingrepet skal gjøres.

De har vært igjennom dette med andre pasienter, og vet nok hvilke spørsmål som er viktige å ha tenkt igjennom på forhånd.

Hvis det er noen trøst så er jo ikke løpet kjørt om du skulle få lyst på flere barn senere. Det er mange barn som trenger et hjem, både gjennom adopsjon og fosterhjem ... så dersom du er positiv til å forøke familien på den måten blir det jo litt mindre drastisk.

Men jeg skjønner godt at du er i tvil, og det tror jeg er et sunnhetstegn, for da gjør du i hvertfall ikke noe overilt.

Lykke til med avgjørelsen!

Skrevet

Hva med å bruke sånn lady-computer som prevensjon? Kjenner flere som er veldig fornøyd med det. Man vet jo aldri hva fremtiden bringer... Kanskje du vil ønske et barn til, greit å holde muligheten åpen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...