minime<3 in belly Skrevet 6. juni 2007 #1 Skrevet 6. juni 2007 Jeg føler meg bare massiv om dagen og føler meg som en oppblåst ballong... Noen som har råd for å få ned litt vannmengde?
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #2 Skrevet 6. juni 2007 Jepp, legen mente det måtte være sånn ca 15-20 kg med bare vann/ødem i kroppen på meg nå (gått opp 19 kg totalt) og det er plagsomt. Når jeg går så skvalper det faktisk i føttene nå (Tuller ikke, hele øvre delen av foten dirrer litt når jeg stopper før den står i ro igjen, er helt sykt!) og jeg har utviklet bobbelsthake og er blitt tjukkere rundt håndleddene og fingrene enn hva min mann er... Joda... Er ikke så mye å gjøre egetnlig. Sitt med bena høyt, drikk mye vann og unngå salt.
Love my kidz Skrevet 6. juni 2007 #4 Skrevet 6. juni 2007 Mye vann her også. Men er som regel bedre på morgenen. I dag målte jeg omkretsen på fotbladet mitt for å sammenligne med kvelden hehe. For noen kvelder er det så ekstremt at jeg nesten blir redd! Med flimring og litt hodepine i tillegg, tok jeg en ekstra sjekk hos legen jeg, for å kunne utelukke sv.skapsforgiftning. Blodtrykk og urin var bare fint det ja heldigvis. En morgen hadde jeg en rar fasong på ene foten. Der vannet hadde trukket seg litt tilbake om natta, hang det en skvisa skinnfelle fordi det var blitt tomt. Hehe.. rare greier... Ser jo ikke disse knoklene på sidene av føttene heller lenger.. Plagsomme greier, men ikke så mye å gjøre med annet enn rådene ovenfor pluss å ta det mer med ro =)
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #5 Skrevet 6. juni 2007 Jepp. Måtte ta av gifteringen og forlovelsesringen i natt og feste de på et smykke. De ble plutselig for trange..
fricke *med Lone Amalie*^^ Skrevet 6. juni 2007 #6 Skrevet 6. juni 2007 jepp jepp.. har fått masse vann i kroppen jeg og.. har gått opp over 20kg, sist jeg veide meg, og meste av dette er vann.. kan ikke sitte på huk eller med beina i kors, for legger og lår er blitt for tykke, og jeg ser heller ikke knoklene på siden av anklene lengere heller.. heldighvis synes typen min jeg er søt sånn=P
fairy Skrevet 6. juni 2007 #7 Skrevet 6. juni 2007 Jeg har endel vann i kroppen jeg også, men ikke på langt nær så mye som dere forteller om! Jeg SKAL slutte å klage asså.. For jeg har ingenting å syte for i forhold til mange andre her.
calla*høygravid:) Skrevet 6. juni 2007 #8 Skrevet 6. juni 2007 Ja, har gått fra 1 i ødem til 3 på under ei uke jeg.... Ikke noe behagelig nei. Verst er det i ansiktet og leggene.
vær_85 Skrevet 6. juni 2007 #9 Skrevet 6. juni 2007 Jeg har også mye vann i kroppen nå, og det med at føttene skvulper når jeg går, kjenner jeg til.. men jeg har så fryktelig vondt i føttene jeg pga alt vannet.. glad jeg ikke har lenge igjen nå!!
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2007 #10 Skrevet 6. juni 2007 Det er nesten synd å si det, men FY så glad jeg blir for å lese at det ikke bare er meg som går rundt som et akvarium.... Snakk om låra rett i skoa... Det er ikke morsomt, nei. Men nå er det ikke lenge igjen for de fleste, eller???? Lykke til i hvertfall.
♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 6. juni 2007 #11 Skrevet 6. juni 2007 Jeg har også mye vann i kroppen.......og det er bare blitt verre nå etter varmen kom for fullt!!!!!!! Rett og slett plagsomt.........jammen gleder jeg meg til denne sommeren er over,rett og slett!!!!! "bare" 52 dager igjen i mitt tilfelle............
Medicus Skrevet 6. juni 2007 #12 Skrevet 6. juni 2007 He, he. Det er godt å høre at andre også sliter for tiden! Det er flere måneder siden jeg måtte ta av meg ringene, og nå er jo enkelte halskjeder også for korte...... Det er vanskelig å bøye fingrene, har leddsmerter hver morgen pga hevelse og har ikke følelse under føttene pga store vannputer. Anklene ser jeg ikke igjen og har gått opp 2-3 størrelser i sko. Ser ut som Ms Piggy om morgenen pga hevelse i ansiktet med små grisøyne og store hovne lepper. Lekkert!! Egentlig litt fasinerende hvor mye en kropp kan forandre seg på kort tid!
lite jentenurk Skrevet 6. juni 2007 #13 Skrevet 6. juni 2007 ÅJA gjett. Ringene passer ikke lenger og nesten ingen av skoene heller. visste ikke at det gikk ann å ha valker på anklene.....æsj
MathildeC Skrevet 6. juni 2007 #14 Skrevet 6. juni 2007 Jeg har sluttet aa bruke smykker fordi de bar drar oppmerksomheten til halsen, som jeg er sikker paa er mye stoerre enn vanlig.. Og jeg vil ikke bruke skjoert, for de ser alle de gigantiske anklene mine.. Og paa jobb i dag var det over 25 grader inne! gRRRR
minime<3 in belly Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #15 Skrevet 6. juni 2007 Gått fra ødem på 0 - 2 på 14 dager... hva er max?
MathildeC Skrevet 6. juni 2007 #16 Skrevet 6. juni 2007 Det lurte jeg ogsaa paa. Fikk oedem 1-2 paa helsekortet idag. Hvordan maaler de det uansett? Han kikket ikke ordentlig paa hverken hender eller foetter. Lurer liksom paa naar det blir et faresignal - eller om det aldri er farlig saa lenge urin og blod + blodtrykk er bra.
Medicus Skrevet 6. juni 2007 #17 Skrevet 6. juni 2007 Max på ødemskalaen er 3 i følge retningslinjene. Da skal du ha generelle ødemer i hele kroppen, men dette er ganske subjektivt. Så det kan bli noe forskjellig mening hvis det er flere som skal bedømme det. Det er vanlig at man får økende ødemer på slutten av svangerskapet og spesielt hvis det er varmt. Men hvis det kommer rask økning på kort tid skal man være obs på evt svangerskapsforgiftning. Pr. def skal man da ha et blodtrykk på 140/90 eller mer, proteiner i urinen og ødemer. I tillegg har man ofte diffuse symptomer som slapp/slitenhet, hodepine (oftest pannen) og kan få smerter i magen.
Fått gutt nr 3 :) Skrevet 6. juni 2007 #18 Skrevet 6. juni 2007 Slenger meg med på den, har så store føtter at til og med slippersene ikke passer ordentlig, har foreløpig bare satt seg på føttene og litt på hendene hos meg da.
S*rosa Skrevet 6. juni 2007 #19 Skrevet 6. juni 2007 Måtte kjøpe meg et par nye crocs i dag...de andre ble for trange (heldigvis kostet de bare 149,- ) Anklene ble dobbelt så store over natta, og det verker i leddene! Fingerene er ikke så værst, men de er litt ekstra tjukke på dagtid! Har 23 dager igjen til termin, får håpe det ikke blir mer vann enn dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå