Anonym bruker Skrevet 6. juni 2007 #1 Skrevet 6. juni 2007 Min sønn på 2mnd får mme. Han får 1-2 flasker om natten. Vi har kjempeproblem med å få opp en rap etter nattmåltidet. Småen er så trøtt og klarer ikke å rape. Dette fører jo til magevondt og mye promping. Er det vanlig at barn ikke raper om natten? Jeg har prøvd å vekke han med han sover som en stein. Noen tips?
m@rie82 Skrevet 6. juni 2007 #2 Skrevet 6. juni 2007 hei! har desverre ikke så mange tips, uten om at for å få luften til å gå hos små barn bør man holde dem varm på bena. min lille jente på 2,5 mnd'er raper heller ikke om natten. men jeg ammer henne og synes ikke det er nødvendig at hun skal rape om natten da det ikke er noen problemer knyttet til det. lykke til videre. håper dere finne en løsning.
mamma'n til bitteliten Skrevet 6. juni 2007 #3 Skrevet 6. juni 2007 Har hatt samme problemet selv. Jeg måtte sitte oppe ei stund med vesla etter nattmåltid før det kom rap. Her hjalp det å skifte stilling litt, holde henne opp og så legge henne ned, rett og slett "styre" litt med henne, da kom rapen etterhvert. Jenta sov like godt hun. Lykke til da
catine Skrevet 6. juni 2007 #4 Skrevet 6. juni 2007 Har hørt at det ikke er like viktig med rap om natten, fordi babyene drikker mye mer skikkelig- mer intensivt om natten siden det er lite forstyrrelser o.l. Min gutt raper heller ikke alltid.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2007 #5 Skrevet 6. juni 2007 sønnen min på 3 uker raper ikke i det hele tatt. men han skriker ikke og da antar jeg at han heller ikke har vondt. Jeg har derforsluttet med å prøve å få til rap. Men tar gjerne mot kommentarer da jeg kanskje er litt sløv (og ekstremt trøtt om natten slik et det er deilig å få de ekstra minuttene med søvn)
snupp & mamma Skrevet 6. juni 2007 #6 Skrevet 6. juni 2007 hei..jenta mi ville heller ikke rape om natten, men har lest en plass at man ikke skal stresse med det..så lenge barnet raper på dagen spiller det ikke så stor rolle..dersom barnet er urolig å griner en stund etterpå kan du ta det opp og se om rapen kommer..
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #7 Skrevet 6. juni 2007 Tror dette er veldig vanlig, har de samme erfaringene selv. Babyen min våkner klokken 0500 pga at han har luft i magen og må prompe. Slitsomt! Har du prøvd å rape ham under måltidet? Rett og slett ta ham fra flasken og se om det kommer rap? Kanskje han ikke er så døsig da.
Mamman til M&E Skrevet 6. juni 2007 #8 Skrevet 6. juni 2007 Jeg ammer og det hender ganske ofte både på dagtid og nattestid at han ikke raper etter måltid. Han fiser imidlertid mye! og får ut lufta slik. Han er en blid og fornøyd gutt og han har ikke problemer med magen (tolker jeg det til da). Han har også bæsjebleie bare en til to ganger i uken, uten at jeg kan se at det plager han. Han er en fisegutt :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå