Anonym bruker Skrevet 6. juni 2007 #1 Skrevet 6. juni 2007 Hei jeg føler meg ikke akkurat så vel for tiden er det noen som har noen gode råd nå som magen er blitt kjempestor og det bare er gravide klær som får en til å føle seg som en elefant som gjelder??
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #2 Skrevet 6. juni 2007 Heisann - jeg gjenkjenner den følelsen ja! Prøver å kompensere med masse egenpleie, trening, tar sol, sminke, klær og stæsj. Høye frisørregninger for tida, men, men.. Alt for å føle seg så vel som mulig!
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2007 #3 Skrevet 6. juni 2007 Takk for svar orker du virkelig å trene nå?? Du må være sprek
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #4 Skrevet 6. juni 2007 Trente regelmessig før graviditeten, fortsetter for å holde formen, men mye lavere tempo etc. Viktigst at jeg bare får holdt kroppen sånn noenlunde i form. Dovnet helt bort forrige svangerskap, og det var et helvete å komme tilbake til form igjen etter 8 mnd i sofaen. Nå har jeg klipt plenen, det får være nok trening for idag, tror jeg..
*Lenn* :-)) Skrevet 6. juni 2007 #5 Skrevet 6. juni 2007 Prøv å tenke på at de aller aller fleste synes det er kjempefint med gravidmager!! Jeg får stadig kommentarer på hvor fin magen min er, og det hjelper, når man føler at alle klær strammer (eller ikke passer ) Og så hjelper det å kjøpe noen nye klær som passer for magen din (ikke bare bruke uformelige store klær men mammatøy.....) :-)
pussycatdoll Skrevet 6. juni 2007 #6 Skrevet 6. juni 2007 Jeg skjønner hva du mener. Jeg blir alltid kulerund når jeg er gravid. Magen går liksom rundt hele kroppen. Det buler og bulker seg over alt. I tillegg må jeg gå med støttestrømper pga åreknuter. Noe som ikke akkurat tillater en fresh og sporty sommerlook. I går fikk jeg et ordentlig kink i ryggen så nå går jeg som er vraltende ku på toppen av det hele. Føler meg skikkelig superlekker altså.... Dette var vel ikke akkurat oppmuntruntring for deg.....men veldig godt for meg å få klaget litt:)
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2007 #7 Skrevet 6. juni 2007 TUSEN TAKK TIL ALLE SOM HAR SVART. DET ER IALLFALL GODT Å VITE AT EN IKKE ER ALENE. FØLER AT ALLE GLANER PÅ MEG OG TENKER HUN DER VAR SKIKKELIG STOR ALTSÅ!! VAR PÅ EN LITEN SHOPPING RUNDE IDAG MEN FØLTE MEG SOM EN FEIT KU I ALLE PRØVEROM OG KLÆRNE SÅ IKKE UT PÅ MEG. HÅPER NESTEN DETTE BLIR EN SKIKKLIG DÅRLIG SOMMER MED MINUS GRADER OG REGN!!!!!!!!!!!!!!!!1
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #8 Skrevet 6. juni 2007 Uff, ja, jeg har allerede hatt en runde med grining i prøverom - en del hormoner her også da. Imorgen skal jeg kjøpe bikini, kan tro jeg gleder meg:-( Har tenkt meg på strender hvor det er lav berte-faktor i sommer, orker ikke ligge å glo på smekre ankler og slanke midjer i sommer, nei!
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #9 Skrevet 7. juni 2007 SKJØNNER HVA DU MENER BIKIN SKAL JEG IKKE ENGANG PRØVE PÅ I ÅR!!! DESSUTEN SYNES JEG DET ER SÅ DÅRLIG AV FOLK SOM SIER HELE TIDEN ÅH SÅ STOR DU HAR BLITT!!!! IKKE HYGGELIG Å HØRE DET HELE TIDEN NÅR DU FØLER DEG SOM EN ELEFANT HVOR ER DET LAV BERTE FAKTOR DA?? TROR IKKE JEG KLARERE STRANDA IÅR
Serial mom Skrevet 11. juni 2007 #11 Skrevet 11. juni 2007 Huff da,flere som føler seg som en dass,ser jeg:-( Er så vant til å være i god form,ha mageruter og se bra ut i bikini,men i år vil jeg bare gjemme meg hjemme på verandaen,godt i skjul for naboene,he-he! Har ikke blitt sååå stor,men det føles sånn likevel når man ikke lengre får på seg de gamle buksene eller det bittelille korte jeansskjørtet!(passe optimistisk da jeg prøvde å presse meg inn i det her om dagen! Ikke en sjans!) Nei,satser på neste sommer istedet,jeg! Da kan bare glam-bærtene på Huk passe seg! ;-p
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #12 Skrevet 11. juni 2007 Hadde samme følelse inntil for 1 uke siden.. Da var jeg en tur til Bergen, og fikk anbefalt en butikk som heter "Mor og meg".. De som jobbet der var supre.. Utrolig god service, og flinker til å finne klær som passet for akkurat meg, og mange komplimenter :-) Fant noen klær som sitter supert, og etter det har jeg følt meg mye bedre.. Sambo syntes også at klærne var veldig pene (ikke for ofte han har kommentert de siste 6 mnd)... Det er dog litt dyrt der.. men det var virkelig verdt det.. Humøret er mye bedre nå :-) www.morogmeg.no Sminke og firsør hjelper også mye :-)
kazy Skrevet 11. juni 2007 #13 Skrevet 11. juni 2007 hei hei... sender en oppmuntrende tanke til deg på stranden i sommer:) det du må tenke der du ligger på stranden og føler deg lite fresh i forhold til mange av de tynne jentene: kanskje det er noen av dem som skulle gitt mye for å se ut som deg,. de ønsker seg kanskje en baby, mer enn alt annet i verden?? da ser de på magen din og tenker FY SÅ HELDIG HO ER DA!!! en kan aldri vite?? lykke til videre' hilsen meg
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #14 Skrevet 11. juni 2007 Temmelig kroppsfiksert du! Lagt ut bilde av sixpacken???Slapp av, magen må nødvendigvis bli større nå.Som mor ville man tro andre damer på Huk var sekundært...
Serial mom Skrevet 11. juni 2007 #15 Skrevet 11. juni 2007 Så jævlig hyggelig du er da,anonym! Får man ikke lov å bry seg om kroppen sin da? Bildet av magerutene var slik jeg så ut 5 uker på vei,og har da planer om å legge ut flere bilder senere,der man kan se at jeg er laaaangt fra i samme form! Trening og kropp har vært livet mitt i mange år,det er også jobben min. Om jeg hadde hengemage var det mer rettferdig å legge ut bilde,er det det du mener? Er ikke lov å vise for noen at man er i bra form! Janteloven er fantastisk! Dessuten var kommentaren om damene på Huk en oppfølging til noe noen andre skrev lengre opp i tråden,og det var på fleip! Jeg går ikke på Huk,aldri vært der,er altfor mye folk på et altfor lite område. Dessuten synes jeg det er flott at mødre holder seg iform,og om du synes motsatt,så er det helt greit. Man skal trives med seg selv og den kroppen man har,og når jeg har født og har kommet i ok form igjen,så er jeg fornøyd!
Stratos med 3 barn Skrevet 11. juni 2007 #16 Skrevet 11. juni 2007 Jeg har det sånn for andre sommeren nå jeg.... Lærer aldri! Kjøp deg klær du synes er pene, smink deg og bruk litt ekstra tid på feks et skumbad, lakking av negler, frisør osv. Husk videre på at de aller fleste andre mennekser finner gravide damer nydelige og at mannen din sikkert ikke kunne elsket deg høyere enn akuratt nå og i tiden som kommer!
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #17 Skrevet 11. juni 2007 drit i hva alle kan tro,mene og tenke om deg.. hva andre rundt deg synes betyr noe kun hvis du lar det bety noe, og man er slik man føler seg. Kle deg i noe lett og ledig og gled deg over at dette er den gangen i livet du skal ha diger mage og føl deg stolt over at du bærer fram ett barn, enn at kroppen din kan det:) Selv bader jeg i bikini på stranda med min digre mage dekt av strekkmerker og jeg setter magen stolt fram for inni den ligger en baby som jeg gir liv til og da føler jeg meg vakker som kan gjøre noe så utrolig med kroppen min:)
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2007 #18 Skrevet 12. juni 2007 hei alle sammen! vi er jo alle forkjellige da og det må jo være lov på et forum som dette å si at en ikke føler seg helt vel i sommer kjolen elller bikinien!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
gravid-med-vår-tredje-gullunge Skrevet 13. juni 2007 #19 Skrevet 13. juni 2007 Heisann! Det er godt å høre at en ikke er alene med slike tanker! Dette er min tredje graviditet, og kroppsmessig synes jeg det har vært like vanskelig hver gang. Jeg er da også av de som legger på meg tyve kilo, - og kjemper de av etter fødsel. Noen trives veldig godt med kroppen sin som gravide, mens andre klarer ikke helt å kose seg med å "miste kontrollen" på formene. Dette er helt naturlig. Jeg gleder meg veldig til å ha babyen i armene i stedet for i magen, men jeg håper selvfølgelig på samme tid at han holder seg der inne ut termin Ü Får høre mange ganger for dag hvor stor jeg har blitt, og på tross av at jeg har to og en halv mnd igjen lurer mange på om jeg ikke skal føde snart. Ja ja, jeg tar det som det er - og må si at jeg er enig med de som sier at dette bare er en bagatell i forhold til det flotte resultatet! Alikevel; følelsen av å være tykk og stygg kan være veldig vanskelig! Godt at vi er flere som føler det slik.
*1+1=2 små* Skrevet 13. juni 2007 #20 Skrevet 13. juni 2007 Var ikke super tynn før jeg ble gravid, men følte meg ganske ok i kroppen. Har en regel om at så lenge magen ikke "henger" utfor buksa så er jeg ganske fornøyd med meg selv. Men nå buler magen ut samma hva jeg gjør..og det er lissom ikke slik at det er stramt heller..det ser jo ut som jeg er lubben og ikke gravid:( jaja...får håpe magen strammer seg snart og blir en søt mage....vil så gjerne ha en søt mage... (sorry er litt følsom og full av hormoner i dag...stress på jobben pga graviditet)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå