Anonym bruker Skrevet 6. juni 2007 #1 Skrevet 6. juni 2007 eR DET SLIK AT HVIS EN HAR VÆRT SYKMELDT LENGE SÅ MISTER EN FERIE OG FERIEPENGER??
gutt06♥jente07♥gravid:):) Skrevet 6. juni 2007 #2 Skrevet 6. juni 2007 Man får hvertfall bare feriepenger av de første 48 dagene man er sykemeldt
vero:o) Skrevet 6. juni 2007 #3 Skrevet 6. juni 2007 kan ta ferie men du får ikke mye feriepenger bare av det du har jobba for.....er ganske teit spør du meg :/
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2007 #4 Skrevet 6. juni 2007 HERREGUD HAR DU NOEN REFERANSE PÅ DETTE HVOR DET STÅR DET SYNES JEG ER SKIKKELIG URETTFERDIG SKAL MAN LIKSOM STRAFFES FOR AT EN SYK NÅ DA PLUTSELIG!!!!!!!!!!!!!!1
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2007 #6 Skrevet 6. juni 2007 Noen som vet om dette gjelder hvis du er delvis sykemeldt. Jeg er 40% sykemeldt. Eller bygger man seg opp feriepenger kun av de 60% du jobber
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2007 #7 Skrevet 7. juni 2007 VIL DET SI AT HVIS JEG HAR VÆRT SYKEMELD SÅ Å SI HELE SVANGERSKAPET FÅR JEG IKKE FERIEPENGER? FÅR JEG VANLIG LØNN EL INGENTING??????????????
rosetta Skrevet 7. juni 2007 #8 Skrevet 7. juni 2007 Dette synes jeg høres rart ut. Regelen er vel slik at hvis man er i fast jobb, har fast månedslønn, så har man fullt opptjente feriepenger og ferie samme hvor mye en er sykmeldt. Man tjener jo opp feriepenger selv om en er sykmeldt da. Ferie har en jo krav på uansett, bare man har vært fast ansatt i over et år.
ano`num *17.03.10* Skrevet 7. juni 2007 #9 Skrevet 7. juni 2007 Det er nok strenge regler på dette desverre. En får feriepenger av 48 dager som sykmeldt pr år. Vi får jo også bare feriepenger av 12uker foreldrepenger!! Eneste unntaket er om arb.giver forskutterer sykepenger/foreldrepenger. Da betaler også arb.giver full pott som sykepenger. En må ikke ha vært fast ansatt i et år for å ha krav på ferie! Det har noe med å bli ansatt før en viss dato på våren.
ano`num *17.03.10* Skrevet 7. juni 2007 #10 Skrevet 7. juni 2007 Du har forresten krav på ferie selv om du ikke har opparbeidet deg feriepenger!
Rakri Skrevet 9. juni 2007 #11 Skrevet 9. juni 2007 Jeg venter tvillinger, og blir sykemeldt etter to uker av ferien - har med andre ord tre til gode. Styrer i barnehagen sier jeg kan ta ut disse tre ukene før nyttår, og at permisjonen da forskyves tilsvarende. Det samme kan jeg gjøre med neste sommers ferie. Det betyr at permisjonen blir samlet ca 65 uker (med pappaperm og de 7 ekstra tvillingukene) Vet ikke om det er slik det skal være, eller om de bare er snille med meg ;-) Synes det er fint iallefall, for bare 7 uker ekstra for barn nr 2 er lite, synes jeg...
Rakri Skrevet 9. juni 2007 #12 Skrevet 9. juni 2007 Men i vår organisasjon (PBL) reduseres feriepengegrunnlaget for neste år seg etter 3 måneder i full sykemelding
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #13 Skrevet 11. juni 2007 dETTE ER SÅ VANSKELIG!! HAR JEG KRAV PÅ FERIE ETTER AT JEG ER FERDIG MED PERMEN?? ALTSÅ NESTE SOMMER???
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2007 #14 Skrevet 11. juni 2007 Hvis du trykker på tasten som heter 'Caps Lock' så får du små bokstaver når du skriver. Store bokstaver er det sammen som å skrike...blir litt slitsomt å lese i lengden...
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2007 #16 Skrevet 12. juni 2007 hva om man er aktivt sykemeldt og mottar svangerskapspenger da?
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2007 #17 Skrevet 12. juni 2007 Hvis du er aktivt sykemeldt er det dessverre akkurat det samme som om du er 100% sykemeldt.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2007 #18 Skrevet 12. juni 2007 Man kan ikke både være aktiv sykemeldt og motta svangerskapspenger.... Det er to forskjellige ting. Når du er aktiv sykemeldt, er du på jobb en viss tid på dagen, mens ved svangerskapspenger skal du ikke jobbe i det hele tatt. Og du med caps-locen. Slå den av. Enig, det blir mye "roping"....
vero:o) Skrevet 12. juni 2007 #19 Skrevet 12. juni 2007 du får ingentin antagligvis...får bare for det du har jobba for,,feriepenger er jo lønna den måneden du har ferie så får ikke vanlig lønn utenom nei,,,
vero:o) Skrevet 12. juni 2007 #20 Skrevet 12. juni 2007 ja du har rett på ferie... men betyr ikkr at du får noe mere penger av den grunn...
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2007 #21 Skrevet 12. juni 2007 Men jeg får vel de feriepengene jeg tjente opp i fjor!?
Jane24 Skrevet 12. juni 2007 #22 Skrevet 12. juni 2007 Hvis du er sykemeldt i ferien din, mener jeg at en kan søke arbeidsgiver om å overføre ferien til neste år. Dette har som regel hver enkelt arbeidsplass en dato på som er siste frist for å søke. Det med feriepenger har du allerede fått svar på, så det hopper jeg gallant over=) God sommer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå