Gjest Skrevet 6. juni 2007 #1 Skrevet 6. juni 2007 Når (sånn ca) er det vanlig at hodet fester seg? De to siste kontrollene har gullet ligget med hodet ned, men ikke festet. Er det håp om at det har gjort det til neste kontroll? Da er jeg 35+1...
Xenaen Skrevet 6. juni 2007 #2 Skrevet 6. juni 2007 Hehe, ja det er jo et godt spørsmål. Regner med du er førstegangs - og da kan jo hodet feste seg. Jeg trur det er individuelt - og har noe med om ungen skrur seg ned eller ikke. Har ikke noe å si om du snart går i fødsel eller ikke heller, for mine har aldri festa seg såvidt jeg vet. Men de har lagt seg til, altså lagt hodet ned mot bekkeninngangen. Nå er det ikke så farlig i og med at fødslene mine ikke har starta med vannavgang men med rier, så jeg har ikke måtta lagt meg ned og blitt transportert slik på føden. Ja og hos noen fester hodet seg kjempetidlig, som det jo kan gjøre hos deg. Forresten kan du merke det på at det blir lettere å puste, men at du må oftere på do!
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #3 Skrevet 6. juni 2007 Hos meg har ikke hode festet seg før jeg har født med verken nr 1 eller 2 og han her var heller ikke festet i går på kontroll (har 4 dager til termin), så det er ikke alltid det fester seg :-)
Amalie79 Skrevet 6. juni 2007 #4 Skrevet 6. juni 2007 Hei Jeg er 37+3, førstegangsfødende, men hodet har enda ikke festet seg, selv om hodet har ligget ned fra uke 31... Tror det er ganske individuelt.. Håper det skjer her nå snart, for begynner å bli lei av magen som presser og presser oppover og oppover...
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 6. juni 2007 #5 Skrevet 6. juni 2007 Veldig individuelt i følge legen min...jeg var på kontroll i går og hodet var fortsatt ikke festet=( Er 38 + 4...
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #6 Skrevet 6. juni 2007 Takk for svar damer! Skjønner nå at det ikke er noe jeg bør gå og vente på i hvertfall... Hadde bare vært godt å krysse setefødsel av lista over ting jeg IKKE skal gjøre... Synes det er nok annet å tenke på / gru seg til, om en ikke skal gå og fundere på det også. Igjen ... takk skal dere ha!
Nina-med passasjer Skrevet 6. juni 2007 #7 Skrevet 6. juni 2007 hei.jeg er 34+5 og hodet til babyen har festa seg. var på kontroll om mandagen. så er nok veldig forskjellig:)
Liz m spire Skrevet 6. juni 2007 #8 Skrevet 6. juni 2007 Var til kontroll i forrige uke 32+3 og da var hodet knapt festet (jordmor forklarte at hun hadde mulighet til å vippe det opp igjen, men at det satt godt nedi bekkenet). Jeg er andregangsfødende. Kjente at babyen sklei ned i bekkenet allerede i uke 29.
Jeenie Skrevet 6. juni 2007 #9 Skrevet 6. juni 2007 Kopierer dette her fra Min Side på Bim her siden jeg bikka 34 uker i dag, så dette sto om "min" uke nå! uke 34: På en førstegangsfødende er det normalt at hodet snart fester seg nå. Hos deg som har født tidligere er det litt bedre plass i bekkenet så det er ikke sikkert at hodet fester seg i det hele tatt før fødselen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå