Gå til innhold

krav om ytelse fra nav ved fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har sendt inn blanketten for å søke om penger. Sendte dere med kopi av lønnslipp i tilegg til kopi av selvangivelse eller sendte dere alt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når skal en egentlig søke om dette?

Skrevet

jeg har nylig søkt om engangsstønad.. søkte så tidlig, fordi jeg vil ha den utbetalt før.. tre måneder før fødsel,kan man få den .. jeg la ikke med noe papir, er arbeidsledig.. samboer jobber, men hun tok ikke i mot papirer over inntekten hans,fordi det var jeg som skulle ha stønaden. er vel kanskje forskjellig fra plass til plass.. hørt at andre har lagt med lønnslipper og diverse.

Skrevet

Si det... tror jeg er litt treig. Går over på 3 trimester på fredag....

Skrevet

Det er nok forskjell på å søke om engangsstønad og de permisjonspengene man får om man har vært i jobb. Skal man ha permisjonspenger, så skal lønnslipper, event selvangivelsen legges ved, for begge, inkl helsekortet for gravide, eller et annet ark der en lege eller jordmor har dokumentert termindatoen. I tillegg skal det også sendes med et skjema som arb.giver har fyllt ut.

Min jordmor sa at man bør få slike tung unna ihvertfall en måned før termin, helst før. ( Dette pga at en del føder jo for tidlig, og også fordi det er noe "feil" i skjemaene man har sendt inn, så man må drive og rette og sende tilbake, pluss at det tar jo litt tid for Nav å behandle søknaden.)

Men anbefaler alle å kikke inne på nav sine sider, det er ganske så utfyllende informasjon der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...