Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Myten om amming

Det er en myte at man tar av seg mens man ammer. De som bare legger på seg det en gjør i graviditeten, pluss noen kilo til, sånn ca 12-15 kilo, vil i stor grad gå det ned av seg selv i løpet av det første året etter fødselen. Men de som legger på seg mer vil nok slite uansett om de ammer aldri så mye.

trodde ikke det var en myte jeg..hm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan umulig være en myte! Det var ikke det for meg ihvertfall. Det er fakta at morsmelken tærer på den ammendes fettlager. Det er IKKE naturlig for meg å rase ned i vekt som jeg gjorde sist. Jeg ammet i to år og hadde vektreduksjon hele veien (mest i begynnelsen da jeg hadde mest melk) og da jeg sluttet å amme fant kroppen min tilbake til den normale forbrenningen sin igjen.

Det er nok en myte at det er en myte at man ikke går ned i vekt av amming! Jeg er levende bevis sammen med maaange andre!

Så det så!

:)

Skrevet

Hvorfor skal amming være bra for å gå ned i vekt da?Har jeg ikke tro på.

Skrevet

Er ikke en myte for alle! Gikk opp 27 og 21 kg i mine to forrige svangerskap (myyyye vann da) og ned alle de kiloene på få uker, deretter ammet jeg av meg ytterligere 10 kg med begge to, men gikk dem opp igjen når jeg trappet ned på ammingen. Har aldri vært så tynn som når jeg ammet jeg, hehe...

Skrevet

Fordi du i snitt forbrenner 600-1000 kalorier på å amme! Like mye som om du svømmer i 2 timer hver dag. Derfor er amming grei på vektreduksjon, men de fleste spiser også mer når de ammer da og hos endel går forbrenningen ned generelt under amming slik at man ikke går ned i vekt likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...