Gå til innhold

Hey! Innvandrere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det mefører forpliktelser i dette landet hvis dere blir kristne...bare så dere vet det!

"§ 2. Alle Indvaanere af Riget have fri Religionsøvelse.

Den evangelisk-lutherske Religion forbliver Statens offentlige Religion. De Indvaanere, der bekjende sig til den, ere forpligtede til at opdrage deres Børn i samme."

Gjelder dette bare innvandrere? Eller er gjelder det alle som er medlem i statskirken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjelder nok alle dere som henger med Kvarme, ja. Bønn og forsakelse, Lillejonas, bønn og forsakelse.

Skrevet

Hva slags straff møter man hvis man ikke overholder sine lovpålagte forpliktelser? Jeg er forresten ikke med selv. Her er jeg faktisk helt lovlydig for en gangs skyld.

Skrevet

Ha, her ser man hvor langt forfallet har kommet - lærte de deg ikke på skolen om helvetes pine og evig fortapelse? Det vakre med den løsningen er at om man ikke tror på A så skjer ikke B heller, siden man ikke tror på B.

Skrevet

Dette er Grunnloven, Luten, ikke Moseloven. Staten kopierer så godt den kan, men det er dog en kopi.

Skrevet

Joda, men hvis GL sier "hvis du kjøper gamlingen og jyplingen og det der svevende andre, og kjøper det som salig Martin L legger det fram, plikter du å tvangsfore unga med det samme", så er vel strengt tatt helvete fortsatt der, jfr Hallesby.

Skrevet

Så du mener staten ikke ser verdslig straff som en nødvendighet fordi den allerede er arrangert i etterlivet? Kan vi gjøre dette gjennomført på noen måte?

Skrevet

Jeg er jo alltid for en opprensking i rekkene, men vil begrense meg til å la dem som ikke i det hele tatt lærer ungene NOE dingle. Mine ateistunger kan mer om religioner enn de aller fleste kneler-ungene.

Skrevet

Også hva om man f.eks er noe annen enn evangelisk-luthersk da...? Katolikk f.eks...? Da bryter man en lov?:P

Skrevet

Nei, du kan tro hva du vil, men er du kristen, er du lovlig forpliktet til å sørge for at ungene dine følger din trosretning.

Skrevet

Nei, dette gjaldt bare de som bekjenner seg til den statsautoriserte tro. Alle andre kan ture fram som de vil.

Skrevet

Presiserer: så lenge du hører til statsreligionen (og er innvander vel og merke).

Skrevet

Åååja... Makes sense... Så med andre ord MÅ du sørge for at barna dine tror på det samme som deg...? Ellers er det en brudd på grunnloven??

.... Det blir en smule dumt..

Skrevet

-Men jeg lurer på hva grunnloven opprinnelig sa om statskirken, jfr. jødeparagrafen m.m. Var det ikke meningen at alle rikets borgere bekjente seg til nevnte Statens offentlige Religion?

Skrevet

Religion er roten til alt ondt! Svake folk som må ha noe å støtte seg til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...