Gå til innhold

Stikking og vondt nederst i magen.... noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 18+0 i dag. Hadde en SA ved juletider i uke 8, så blir litt engstelig når jeg kjenner stikking og vondt nederst i magen. Kjent det i to dager nå. Er dette "voksesmerter" eller fare på ferde? Det er ikke ligamentene (eller hva de heter), for det er på midten nederst i magen, ved livmoren. Har heller ikke med sikkerhet kjent liv enda..... Så får jo helt noja! Noen som har opplevd lignende? Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil nok anta at dette er voksesmerter.

Men om du selv er urolig og usikker, så syns jeg du skal ta en tlf til jordmor eller lege.

De er der for å svare på dine spm og bekymringer :-)

Det er ikke noe gøy å gå rundt å være bekymret selv om det mest sannsynlig ikke er noe galt. Jeg ville tatt en tlf for å få svar og bli beroliget.

Det er jo bl.a derfor vi har leger og jordmødre!

Skrevet

er vel så mye smerter man kan få overalt , i svangerskapet, hehe .. så lenge det ikke forverrer seg eller du får blødninger, tror jeg ikke det er noe farlig :)

Skrevet

Jeg har også hatt mye vondt, vært skikkeli redd.. Så jeg fikk time på svangerskapspoliklinikk på mandag som var. De sa at det helt sikkert var pga at livmora voks å at ting forandrer seg "nedi der"

Jordmor sa at så lenge jeg ikke hadde blødninger var alt mest sannsynlig bra, men viss jeg gikk og engstet meg mye skulle jeg få hyppigere kontroller hos jordmor og en xtra ultralyd senere i svangerskapet. Men viss det er så vondt at man ikke klarer å sitte å man bare må krøke seg sammen kan det være nyresten eller gallesten ol sa hun. Men viss du er kjempe engstelig for dette så ring jordmor og snakk med henne, det hjelper. Man skal ikke gå og være engstelig ikke bra for noen det. (jeg har også vondt midt under magen..)

Skrevet

Takk for svar:) Det hjalp å høre at det mest sannsynligvis er normalt med litt vondt der nede. Er absolutt ikke så vondt at det er ubehagelig over lengre tid, men det stikker til innimellom..... og litt sånn mensmurring aktig. Skal vel klare å holde ut i 14 dager - til ordinær UL.

Skrevet

er helt normalt har jeg hørt..har det til tider jeg og...har hatt det av og på hele svangerskapet er 18+3..hadde jo vert rart om vi ikke hadde kjent noe blir jo strekt en del :)

Skrevet

heisann (er uke 25+5) - var hjemme fra jobb i går pga smerter i noe som jeg vil beskrive som muskulaturen over skambenet men som jeg tror er det området som omtales som symfysen. Klarer ikke å sitte for lenge for da blir jeg fryktelig sliten i dette området og da blir det så vondt at det er ubehagelig å flytte bena..... noen som kjenner igjen disse smertene? Snakket såvidt med en jordmor her om dagen og hun mente at det enten er snakk om bekkenløsning eller livmoren som strekker seg og dermed strekker i muskelfestene. Det blir veldig mye bedre når jeg får hvilt i horisontalt sideleie... så jeg får bare ta det med ro og se om det ikke gir seg....

Skrevet

i dag hadde jeg noe som føltes som en real forstrekking av ligamentene eller noe. Satt med bena i kryss og når jeg skulle flytte på dem hogg det skikkelig til på begge sider i magen. Fy f..det var vondt. Har i hele dag etter det hatt litt følelse av at det er stramt når jeg reiser meg, må "komme litt igang" før det slipper. Merkelig, men er sikkert noe som vokser litt ja. er 17+6.

Var til ordinær UL i går og ble satt litt tilbake i termin, kjipt jeg som trodde jeg snart var uke 19. :o(

Men alt var bra og en liten jente så det er jo det viktigste selvfølgelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...