Sjokoholikern Skrevet 6. juni 2007 #1 Skrevet 6. juni 2007 Jeg har fått forespørsel om å overta hesten til venninna mi, for hun har ikke mulighet til å ha han lenger. Jeg bor på gård med kuer og sauer, og har mulighet til å ha han her. Det er flere ridesentre i nærheten, så jeg har tilgang på ridebane og fine turmuligheter. Men så var det dette med familielivet da, hvordan kan jeg få "presset" inn tid til hesten når jeg jobber om dagen, og styrer og årner med husarbeid og middag frem til guttungen min er lagt i syv-åtte tiden..? Jeg eeeeeelsker hester, og har vært med å ridd denne hesten endel, og det har vært min drøm siden jeg var liten jente å få min egen hest. Men er det mulig nå som jeg har barn, og planlegger en til? =) Noen her som har erfaring eller meninger om hest + familieliv?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 6. juni 2007 #2 Skrevet 6. juni 2007 Da må du i såfall ta det etter du har lagt han, og evt ha noen til å ha hesten et par dager i uka så du har litt fri =)
Adalis Skrevet 6. juni 2007 #3 Skrevet 6. juni 2007 Vi har vurdert det. Mannen min har sine hobbyer, så da får han være hjemme og ordne mat og legging noen kvelder i uka mens jeg rir! ) La gubben din overta den bitenmed husarbeid og legging!
Sjokoholikern Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 6. juni 2007 Hmm.. ja, det var ikke dumt ) Men hvordan gjør man det hvis jeg blir gravid?
Espoir Skrevet 6. juni 2007 #5 Skrevet 6. juni 2007 Er det ingen unge mennesker i nabolaget som kunne tenke seg å komme og stelle og ri hesten i da? At de gjør det av og til i starten, og så mye mens du er gravid? Jeg vet om flere unge jenter som hadde vært henrykt over en sånn mulighet, og har også en venninne som var fôrrytter (heter det ikke det?) for en hest i et par år.
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 6. juni 2007 #6 Skrevet 6. juni 2007 Du kan ri så lenge det føles behagelig. Min ridelærer startet nordisk feltritt da hu var 7mnd på vei. Selv rei jeg til dagen før termin med førstemann. Altså ikke aktivt på bane med hinder på 140cm men bare trening. Bakkejobbing og stille turer i skogen. Og var tilbake i salen 5 dager etter snitt. Litt stivt men det gikk seg til. Mannen tok vare på ungen de ca 2 timene hesten krevde av meg på ettermiddagen/kvelden.
Bertie_84 Skrevet 6. juni 2007 #7 Skrevet 6. juni 2007 Jeg rei til jeg var 8.5 mnd på vei. Hadde 4 hester da jeg ble gravid, men fannt ut at det var litt mye, så solgte to. Desverre måtte jeg avlive en i feb:S så nå har jeg bare 1=) Hadde jeg kunnet hatt hest hjemme så hadde jeg nok tatt meg av den når lillegutt sov.. Gjordt stallarbeidet og allt sånnt. Så hadde jeg ridd når mannen kom hjem=) ER mulig å få det til, og om du føler det blir mye kan du få noen til å ha den en til to dager og annen hver helg kanskje? Nå rir jeg ikke mer enn en dag i uken, har halvforrytter som har henne resten fram til vi får litt bedre tid=)
Sjokoholikern Skrevet 6. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 6. juni 2007 Så det går an å ri selv om man blir gravid altså =) er vel like "farlig" som å sykle da kan jeg forestille meg... Jeg syklet jo til jeg ble høygravid og syntes det ble ubehagelig. Venninna mi kommer nok til å ri ca en gang i uka, og så har jeg jo en svigersøster på 11år, så kan jo høre med henne om hun er interressert i hest =) Nå ser jeg muligheten åpne seg, og det kiler i magen!! =) Tusen takk for svar jenter! Må opp og snakke med svigermor nå, det er tross alt hennes gård ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå