Gå til innhold

Hvor mange brødskiver spiser deres små?


pikabuu

Anbefalte innlegg

Har akkurat startet med og erstatte grøt til frokost med brødskive. hvor mange skiver spiser deres barn? han fikk bare en i mårrest. virka som han va mett da. Gir dere skorpen også?

 

Og hva gir dere til lunsj? tidligere fikk han kun frukt eller et slikt beger med frukt, men nå tengte jeg starte med grøt dær istede for frokost.Følte at det var på tide med littmere mat til han nå=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leander er veldig småspist for tiden. Han eter kanskje en halv skive. Men i går kveld åt han en og en halv!

 

Jeg tar av skorpene. Han eter brød til alle måltider unntatt til middagen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin spiser 1-2 brødskiver, og da tar vi bort skorpene.

Ellers går det en del i frukt og grøt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun spiser mellom 1/2 og 1 brødskive. Vi bruker det som formiddagsmat vi da og da spiser hun ikke så mye

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det skive til lunsj, stort sett med leverpostei. Tar ikke av skopene, han synes det er helt supert å tygge på de. Han spiser mellom 1/2-1 skive og frukt i biter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, her er ikke brødskive noen umiddelbar suksess. Så han spiser kanskje max en halv skive. Jeg gir ikke skorpen pga ingen tenner ennå.

Jeg gir litt mme + enten en liten porsjon grøt, en skive eller noe fruktmos til lunsj. Alt etter form og apetitt. Jeg gir da grøt morgen og kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oscar spiser ikke noe brødskive enda.. Har tatt en pause nå, for han bare protesterte hele tiden og spytta ut eller åpnet ikke munnen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi lille pie på snart 10 mndr spiser 3 skiver brød, litt tynne skiver uten skorper, med Oliva margaring på og Hapå eller jordbærsyltetøy. Av 1 skive får jeg ca. 16-18 biter. Pleier å kjøpe havrebrød som er mykt og uten hele korn og litt grovt. Hun får 4 måltider pr. dag: 1: 260ml mme, 2: grøt, 3: middag, 4: grøt. Hun drikker mye vann og liker de baby-pakningene med moset frukt. Det er stort sett bare når vi skal ut og ikke har lyst til å styre med grøtlaging at hun får et brødmåltid. Da lager jeg en boks med tett lokk som jeg tar med (tips: har noen dråper vann på lokket for å holde brødet ekstra mykt). -Veldig praktisk og hun synes det er kjempegodt!! Hun er hos dagmamma (farmora) 4 dager i uken, er usikker på hvordan hun gjør det med brødmåltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen!

Har såvidt begynt å la han få pitte-pittesmå biter av og til. Han smatter på de, men det meste blir spytta ut.

Til frokost får han 250 ml Nan. Lunsj er grøt og Nan. Så ca et kvart middagsglass og Nan til middag - og grøt og Nan til kvelds. Innimellom kan han av og til få Frutti eller most eple eller banan, pluss vann.

- Så her går det altså fortsatt mest i MME til alle måltider - og grøt.

Middagsmat og brødskiver er han ikke så glad i enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa mi vil nesten ikke spise brød hu! Men elsker å tygge poå skorpene da...! Men gir dere hele skiva, ell deler dere opp i biter? Har delt opp i biter, men hu bare spytter ut igjen...Prøvd m masse forskjellig pålegg, men ingen ting vil hu ha! Spiser masse grøt da men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jr får spiser 4 (!) tynne skiver donald-brød med hva som helst av smørbart pålegg uten skorper. Gir den i biter, men har vurdert å prøve å gi han halve klæsj-skiver og spise selv. men han er ille til å stappe munn full så vi får se det litt ann....noen som har noen tips for å lære han å ta en bit av gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å legg bitene i rekke, gjerne i retning ifra han. Det fungerte med de andre mine. Så bare "fyller" du på etter hvert som det blir langt å nå de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...