♡♂Joakim-05.08.07 HØYGRAVID♂♡ Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 Jeg vil absolutt ikke ta ks (med mindre vi snakker om liv og død) og er livredd for at jeg må ta ks fordi babyen er for stor.. Jeg går å håper at lillegutt blir født for tidlig fordi jeg er så redd for at han skal være for stor.. Er det noen som har hatt/har det slk?? Og hva ar dere gjort? Hva kan gjøres?? Skal snakke med jm om 2 uker... Er det mulig å bli satt i gang før pga dette og isåfall hva er sannsynligheten for dette?? Takk for alle svar, trenger litt råd/"oppmuntring"..
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 Har du fått noen indikasjoner på at babyen er stor, eller bare tror du d selv? har du trangt bekken, sånn at du er redd du ikke klarer å føde en stor baby?? Min venninne fikk ikke ks selv om babyen var estimert til å være over 4 kg, og hun er bitteliten og tynn. Bl.a. pga for trangt bekken endte den fødselen i hastekeisersnitt...Og hennes erfaring er at hun heller ville hatt et planlagt ks i den situasjonen, enn et hastesnitt... Men er nok sikkert lurt å prate m jordmor om de bekymringer du har omkring dette...hun kan sikkert svare deg mye bedre enn hva jeg kan i allefall Ønsker deg lykke til og sender en klem
♡♂Joakim-05.08.07 HØYGRAVID♂♡ Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2007 Han er estimert til 4 kg.. og jeg er så redd for å ikke klare å få han ut.. er såååå redd for følgende av ks at det orker jeg ikke tanken på.. jeg kommer til å psykisk slitem av å håpe og prøve å få han ut før tiden på naturlig måte... takk for klem :-)
Gjest Odyssey og det nydelige nurket Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 Hei. Be om å få mål av bekkenet ditt :-)
velsignet med to Skrevet 6. juni 2007 #5 Skrevet 6. juni 2007 Jeg kjenner meg igjen ja. Er ikke akkurat superredd for det, men i samboerens familie er det vanlig med store babyer (han selv var 4500 og broren var nesten 6000). Og mamma hadde trangt bekken slik at hun ikke hadde sjangs til å føde på vanlig måte. Er slike ting arvelig?? Skal til jm neste uke, må ta det opp med henne da...
*RutIetutt* Skrevet 6. juni 2007 #6 Skrevet 6. juni 2007 Er ikke redd for å ta ks - siden jeg har ett bak meg....er redd for å føde vaginalt jeg...og da spesielt en stor baby...som snuppa i magen nok blir. Jm estimerte henne til å bli rundt 4 kg ved termin...er ikke så stor selv, så jeg syns det er stoooort:o( Har ikke peiling ang igangsettelse pga dette....eneste jeg kan oppmuntre deg med er hva andre har segt til meg, at det ikke er strl på babyen som betyr noe, men hodeomkretsen...men vet ikke om jeg helt tror på det;o/
3herligebarn Skrevet 6. juni 2007 #7 Skrevet 6. juni 2007 Jeg har det og sånn!!!!!!!!!! Prata med jordmor om det så fikk time til UL nå snart for å sjakke hvor stor h*n er. Men på henne forsto jeg som at det skulle veldig mye til for å bli satt igang. Så håper bare de er mer positive til det når jeg er på UL. Det er min skrekk og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå