Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aldri gått inn der heller jeg, Stinker på utsiden jo..

Kunne heller aldri ha brukt klær som noen ukjente hadde hatt før meg! Aner jo ikke hvordan de ser ut... Og klærne blir IKKE rene av å vaskes på 40 grader! Er jo kaldere enn det er i dusjen min det gitt..

Men på en annen side er det flott at det finnes slike butikker da :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri handlet der,men syns det er moro å stikke innom og titte litt ;-)

Flashbacks fra forskjellige tidsepoker i livet mitt;-)

Skrevet

Ja det er flott for de som ikke har så god råd som alle andre tydligvis har!

Jeg har kjøpt noe der en gang, men d et var en strømpebukse til datteren min og en kjole som ikke var brukt, de selger noe nytt også.

Er jo ikke noe verre enn å handle på loppa.

Skrevet

Selvfølgelig handler jeg på Fretex. Gjør kupp etter kupp. Siste kupp var en ubrukt(?) burburry duffel til drøye 200,- nypris mellom 4 og 5 tusen. Antikviteter, pynt, gardiner. Fælt å si det, men jeg har penger nok i tillegg og treffer mange der jeg vet også har penger nok. Det er ikke det det går på. Heller ett ønske om gjenbruk, miljøvern og det å støtte en god sak. Reimadresser har jeg sett flere ganger til en hundrings, bare for å nevne det på slutten.

Skrevet

Arti å inn å sjå synes æ. Kjøpt mæ bøker der.

Skrevet

Klart jeg gjør! Har gjort sinnsyke kupp der, vesker og klær i massevis. Hvem har bestemt at det ikke går an å vaske tøyet på mer enn 40 grader?

Samma det, bare fint for meg at så mange av dere er for flotte til å handle der!

Skrevet

Handler masse på Fretex, og på loppemarked. Skal du spise klea eller ha dem på deg?

Skrevet

He he...

Og hvorfor spiller det noen rolle åssen de som har hatt klea før ser ut?!

Skrevet

Jeg elsker Fretex, snakk om gøy butikk, hvor man kan gjøre skikelige kupp. Visste dere forresten at de nå starter opp sitt eget merke? De tenker sy om visse plagg og sette sitt eget merke på det ,som visstnok skal være vel så eksklusivt.

Skrevet

For meg spiller det utrolig liten rolle i hvert fall, og ikke minst når jeg kjøper Reima-klær til tjue kroner eller skreddersydde femtitallskjoler til en hundrings, i tillegg til alle basisplagga til ungene.

Skrevet

Lenge siden jeg har vært der nå, men har handlet en god del gamle tegneserier der tidligere :)

Skrevet

Ikke sånn at jeg renner ned dørene der, men jeg har vært innom noen ganger. Finner sjelden noe klær men en del bøker.

Skrevet

Jepp! Enig! Dessuten er det bare fett å se stilig ut i noe andre ser støgg ut i, samtidig som lommeboka bare gliser.

Skrevet

Stinker på utsiden? Hva mener du??

Pleier å handle bruksgjenstander der ja. Kjøper ikke klær der fordi jeg ikke har lyst til å ha på meg klær som kan stamme fra et dødsbo. Det blir for personlig, syns jeg.

Skrevet

Fretex blir jo nesten litt second hand... Spesielt om de skal sy om klær og sette på sitt eget merke i hvert fall:-)

Men nei, har aldri handlet der... Men går forbi en Fretex butikk så å si hveeer dag da i hvert fall... If it counts somehow...

Skrevet

Du virker veldig ung og umoden.

Stinker på utsiden? Åpner de Fretex-butikken der du bor med å slippe noen stinkbomber, for å oppfylle et eller annet sluskekrav?

For å svare på spørsmålet.. Jepp, selvsagt har jeg handlet på Fretex. Jeg flyttet hjemmefra som 16 åring, og klarte meg med egne penger. Sier seg selv at man ikke har råd til å kjøpe nye møbler m.m når man er såpass ung, og har lite penger.

Gudsjelov er jeg ikke blitt oppdradd som en bortskjemt jentunge som får alt opp i hendene, så jeg har aldri sett det som problematisk å handle på Fretex, loppedmarked og bruktsjapper.

Klær er vel omtrent like billig å kjøpe nytt på H&M, men der finner man skjeldent unike og kule saker, som man faktisk kan finne på f.eks Fretex og second hand butikker.

For øvrig... Verden er full av bakterier og basiller. Beveger du deg i det offentlige rom klarer du nok ikke å unngå andres basiller, uansett..

Skrevet

Ja, jeg synes det lukter pyton på utsiden. Har du vært på Fretex på Merkursentret i Trondheim skjønner du hva jeg snakker om!

Jeg flytta selv hjemmefra året jeg var 16, så du trenger ikke sitte her å fortelle meg hvor hardt det var. Ikke har jeg blitt oppdratt som en bortskjemt drittunge heller. Jobba for pengene mine siden jeg var 12 år. Å de har jeg IKKE brukt på Fretex! Da sparer jeg heller noen kroner og kjøper meg nye klær..

Skrevet

Legger til. Har kjøpt rondastakk der str 3 år for 65 kr, og østfolds hverdagsbunad for 275, inkl noe sølv. Måtte jo vært dum om jeg gikk forbi slike kupp.

Skrevet

Hmm, må ha forskjellig luktesans vi da, har vært der noen ganger og sett, og syns ikke det lukter. :)

Skrevet

Men det er da vel ikke noe gærent å bruke pengene sine på Fretex? De fleste handler der jo som sagt ikke fordi det er det eneste alternativet de har... Men nemlig fordi de er ute etter det litt mer "spesielle".... Det er mye man finner på Fretex såvel som andre Second Hand butikker som man ikke kan finne maken andre steder.... Jeg har selv aldri handlet der som tidligere sagt... MEN, jeg kjenner flere som har vært der og handlet en sjelden gang... Og det er faktisk ikke fordi de er fattige (ja, faktisk er det bortskjemte drittunger....) MED klasse.... Og det er jo egentlig det som viser at man har litt klasse og, da... Du vet at f.eks på mange second hand butikker selges GAMLE designerklær som er verdt flere tusen kroner fordi det bare er one of a kind?

For øvrig kjenner jeg ikke en eneste eim av stank når jeg passerer Fretex på Majorstuen... Hvorfor skulle det så lukte der? Er jo som alle andre butikker!

Skrevet

Så vidt jeg klarer å se så er du fremdeles tenåring.

Du flytta hjemmefra da du var 16 til hva? Regner med du har en pappa til barnet ditt, og at det ikke er du som forsørger dere. Antagligvis flyttet du hjemmefra og inn til kjæresten din..

Nei, jeg har aldri vært på Fretex i Trondheim.

Vi har noen steder som stinker her i Bergen også, men det betyr ikke at butikkene som ligger i nærheten er sjuskete.

Om du hadde sett verdien av kroner og å forsørge deg selv ville du neppe ha skrevet et slikt innlegg.

Skrevet

Nei.. JEg flytta for meg selv til Tr.heim! 10 mil unna. Bodde der alene til jeg var rundt 18. Da kom han flyttende inn. (Hadde vært sammen siden jeg flytta) Er faktisk ikke han som forsørger oss heller! Jeg får fødselsstipend jeg.. ca 10 000 per mnd. Samt at jeg jobber. Har ca 15 000 i mnd etter skatt. HVA JEG TJENER HAR IKKE EN DRITT MED HVORFOR JEG IKKE HANDLER PÅ FRETEX!!

Herregud

Skrevet

Har jeg sagt det er galt å handle på Fretex? Nei.

Vet da om mange som handler der jeg.. Studenter med en noget spesiell stil f.eks. Som handler der, syr om osv.

FOr all del! Jeg driter da i om folk handler der.. Lurte bare på om det var noen her inne som gjorde det jeg.

Aner ikke hvorfor detm lukter jeg.. Gjør no det på den butikken jeg har gått forbi. Lukter gammelt loft!

Skrevet

Så når du var 16 hadde du råd til egen boplass, møbler (nytt), hvitevarer (nytt), alt som skal til for å starte et liv for seg selv, samt mat og vanlig forbruk?

Den må du dra litt lenger ut på landet med.

Skrevet

Hehe.. har jeg sagt det? Nope...

Egen boplass, ja. Hybel på 25 kvm. Møbler var inkludert i leia. Jeg jobba på ett hotell 3 ganger i uka samt hver helg, så jeg hadde nok penger til mat/regninger osv. og jeg klarte å spare. Spare penger til å kjøpe meg ting jeg hadde lyst på. Så etterhvert ble det større leilighet, møbler etc. En ting om gangen.

Trenger ikke uttale deg om noe du ikke vet en dritt om. Blir for dumt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...