Gjest Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 Jeg har siden dag en ammet med ammeskjold fordi lille gutt ikke klarte å die uten ammeskjoldet. Men melkeproduksjonen min gikk etterhvert nedover fordi brystet mitt ikke ble tilstrekkelig stimulert når jeg ammet pga. ammeskjoldet. Men nå har han endelig begynt å die uten ammeskjoldet, men har for lite melk til at han skal bli mett til hvert måltid. Noen som har noen tips til å få opp produksjonen hurtig? Må han gå sulten etter noen måltid på dagen eller kan jeg supplere med litt mme i starten? Skal få tak i en slik nesespary nå for å få fart på utdrivningsrefleksen.
snuppi min Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 Det er jeg ikke sikker på, men de selger det på div. helsekostbutikker.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 5. juni 2007 #5 Skrevet 5. juni 2007 Kloster ammete på helsekosten synes jeg var veldig godt.. Pass på å drikke mye vann.. Amme hver 2.time evt pumpe..
Regnbuens barn™ . Skrevet 5. juni 2007 #6 Skrevet 5. juni 2007 Et litt alternativt råd er å bruke melke akupunktur, Min jordmor (Mette Groth) som er akupunktør og gjør dette veldig ofte og sier det hjelper veldig mye. Har ikke testet det enda ,men hvis behovet melder seg så skal jeg=)
cirkline..har to store ..++ Skrevet 6. juni 2007 #7 Skrevet 6. juni 2007 såå bra at han har begynt å ta uten skjold:) du skal for all del ikke gi mme om du skal prøve å øke produksjonen din,...da vil veslegutt bli mett av mme og vil ikke spørre like ofte etter brystet...da vil produksjonen din gå enda mer ned siden kroppen ikke får beskjed om at den lille er mer sulten og trenger mer melk... hvis du legger han til ofte, hver gang han virker sulten, så får kroppen din beskjed om at her er d en som trenger mer mat og dermed vil produksjonen gå opp:) gir du mme så vil ikke kroppen få denne etterspørselen og fortsette å produsere i samme mengde, evnt mindre.. bare legg han til ofte og la han få så mye han vil... om han ikke tar mye av gangen så legg han til neste gang han virker sulten igjen..kan være litt jobbig i starten men d lønner seg:) lykke til:)
Gjest_1001 Skrevet 6. juni 2007 #8 Skrevet 6. juni 2007 Min tok ikke brystet før han var over 3 uker gammel i det hele tatt. På slutten hadde jeg bare 10 ml igjen på hver pupp når jeg pumpet. Plutselig en dag tok han puppen. Da la jeg meg inn på soverommet med ham og ble liggende der hele dagen. Ammet på ene puppen, så på andre, så tilbake igjen på den han begynte med, så den andre igjen, også tilbake... da var han noelunde mett første gangen. Tok halvannen time. Gikk en halvtime, så hadde han sovet og våknet igjen. Var mer sulten. Så var det samme leksen om igjen. Sånn gikk det hele dagen og hele natten. Men dagen etter så spiste han normalt. Den ene, så den andre, så var han mett. Men han spiste fortsatt hyppig. Bare 1 time imellom måltidene. Også begynte det gå gå litt lenger imellom for hver dag som gikk ;-) Etter 4-5 dager var produksjonen min helt på nivå med hans behov, og han begynte å spise med 2,5 timers mellomrom, og fortsatte å sove 6 timer sammenhengende om natten (pluss 4 timer pluss 3 timer hehe 13 timers natt, herlig!). Men jeg ville bare si at: Det går!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå