Gå til innhold

Uff, tok lang tid å telle spark i kveld!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om jeg er så glad i dette "tell trivselen"-skjemaet som jeg har fått fra sykehuset. Blir jo helt ko-ko jo hvis jeg ikke kjenner 10 spark i løpet av rimelig tid på kvelden. Nå har jeg sittet i over halvannen time, og er bare oppe i 6-7 bevegelser. Og det er etter 1/2 liter cola og noen drops. Normalt tar det litt lenger tid hos meg enn andre som er like langt på vei (34 uker) å kjenne de 10 sparkene, men nå har det gått lang tid synes jeg. I brosjyren står det at de fleste klarer dette på under 20 minutter! Det står også på "bruksanvisningen" at man skal gjenta testen etter 12 timer hvis den ikke ga forventet resultat. Normalt har jeg ligget mellom 30 og 75 minutter, nå altså 90 og enda ikke i mål. Uff... trøtt, har lyst til å legge meg, usikker, æsj. Det er jo bevegelse, bare ikke NOK liksom. Ringe føden kanskje? Liten lyst til det også. Får nok beskjed om å telle igjen i morgen tidlig. Legge meg kanskje, og håpe at jeg får sove?

Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg droppet det skjemaet jeg. babyene har forskjellige bevegelsesmønster så...

Skrevet

hei anonym.

Har det ganske likt deg. Gutten i magen min er ikke den mest aktive. Har vært på UL to ganger pga lite liv, men hver gang har det heldigvis vært helt bra.. Men det er ikke noe moro å sitte å kjenne og vente...

Jeg kan godt bruke over en halvtime å få ti spark jeg også, og ikke alle er så sterke at jeg vet ikke om det teller som spark..jeg tar med alt jeg kjenner bare for å få ti spark/bevegelser (er mest bevegelser her, lite spark)

Jeg har fått høre at det er normalt, og at så lenge man kjenner liv hver dag, som er ganske normalt for DIN unge, så er alt ok.

Jordmor sa at dette var normalt for min unge, så da skulle jeg ikke tenke ¨på at det tar lang tid. En gang fikk jeg derimot ti spark på under 5 min, og det er skikkelig "unormalt" for min..

Men er du bekymret så ring føden. De er her for oss. Jeg nøler ikke med å ringe om jeg er bekymret.. Du kan jo ringe å si fra om dine tanker og høre hva de sier? Alt er nok bra. Vi har bare rolige barn i magen, tror du ikke? :)

Er 31+1 forresten..

Skrevet

jeg droppet det jeg og, ble bare urolig og nervøs av det. jeg har bare en veldig rolig baby i magen, har vært det hele tiden. men han har det bra da, alle bebiser er så forskjellige. men hvis din baby er MYE roligere enn den pleier så burde du kanskje ringe,. Har du kjent den mye ellers idag?

Skrevet

Det der er nettopp grunnen til at jeg droppa det skjemaet.. Jeg pratet med jordmor om det var nødvendig, og hun anbefalte å ikke bruke det, nettopp fordi mange bekymret seg unøding.... Og mitt barn er kjempe stille, har alltid vært det.. Nå har jeg forranliggende morkake, som også gjør at jeg ikke kjenner alt av bevegelser.. Jeg var på ulsjekk i dag anngående morkaka, og pratet også med legen som utførte den om nettopp det med lite liv, og hun sa at så lenge babyen min fulgte mønsteret jeg var vandt til, var det ikke noe å bekymre seg over.. Bebien min er for eksempel veldig stille på dagen, mest liv om kvelden og natta.. Kjører jeg bil er hun stille, er jeg selv i mye bevegelse er hun stille.. Men om jeg setter meg ned og slapper av, og dytter litt på magen får jeg "svar" så bebien min har det bra.. Men selvfølgelig blir man engstelig inni mellom...

Jeg leste forresten på det skjemaet her om dagen, at man skulle telle med absolutt alt av bevegelser, også sparkene som ikke var så kraftige.. Bevegelser er bevegelser sto det der..

Jeg tror ikke du har noe å bekymre deg over, men er du skikkelig engstelig burde du ta kontakt med føden, de er der for å roe oss ned:)

Det går nok bra:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...