Gå til innhold

Noen veterinærer her, eller flinke med hunder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår, altså hunden, har skadet forlabben sin. halter litt. men så ble han plutselig bedre og sluttet å halte. men nå halter han igjen.

skjønner at vi må til dyrlege. men vet dere hva det kan være>? og hva som evt. gjøres?

han landet skevt. derfor vondt i foten.

Videoannonse
Annonse
Gjest irismor
Skrevet

Han kan ha strekt labben sin. Men har du sjekket poten og i mellom potepute. Kan jo være at han har tråkket på noe eller ødelagt en klo. Hvis du ikke finner tegn til sår eller skader på poten så få hsn til å legge seg ned. Så sjekker du labben med begge hender. Legg hendene rundt benet helt oppe ved kroppen. Kjenn så forsiktig nedover benet. Det du leter etter er ujevnheter som kjennes unormale. Og om han har store smerter når du kjenner nedover benet. Men OBS OBS gjør det hele med rolige og forsiktige bevegelser.

La meg få vite hvordan det går.

Skrevet

Han har ikke sår eller noe slikt. og klørene klippet jeg senest i går. så alt ok der. jeg kan ikke kjenne noe ujevnheter. begge beina kjennes like ut. så lurer virkelig på hvorfor han halter slik. og at det går sånn opp og ned.

men han må vel ta røntgen. bare håper de fikser det. er livredd når det gjelder andre som blir syk. spes. hunder og barn. da de ikke kan gi beskjed.

og en venninne sin hund knakk frembeinet forrige uke, og den måtte avlives. så er livredd noe er gale :(

Skrevet

Kan jo ha forstrukket en muskel eller sene. Tråkket over, liksom. Vent og se litt utover dagen i morgen, det kan hende det går seg til igjen, men klart det føles trygt å la en veterinær ta en kikk.

Skrevet

Takk.. men første gang han tråkket skjevt er for ca 1 mnd siden, litt mindre. ble så bedre, og i går halting igjen. er dette normalt?

Skrevet

Hmm.. Det hørtes litt mystisk ut! Ring veterinæren og forklar situasjonen, du og så blir dere sikkert enig om noe. Kan godt tenke meg at veterinæren vil se på hunden. Tydeligvis noe som er plagsomt!

Skrevet

uff ja. merkelig. håper det ordner seg for han stakker. søren at jeg må på jobb til halv 6 i morgen :(

Skrevet

Til halv 6?!?! Kom deg til sengs, da menneske!!! :-) Sov godt. Hvis hunden ikke skal "ut på no spes", så holder det at du kontakter vet. etter jobben i morgen.

*go'klapptilvovoven*

Skrevet

Har du sjekka skulderpartiet?

Skrevet

Altså skal jobbe til 17.30 :)

skal sjekke skulderpartiet...

Skrevet

Fikk time i morgen kl 16.. så håper de finner ut av det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...