imsdal med julesmak Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 Skal feire podens to årsdag til helgen. Det blir ett voksent barneselskap med 4 barn inkl. bursdagsbarnet og foreldrene til disse. Selskapet er kl. 14.30 så vi må servere noe med litt mer mat i enn rundstykker og noe litt mer oppfinnsomt enn pølser ) Trenger også tips til en kake, skal bake en firkløveriskake men trenger en til... Noen som kan hjelpe?
2 Sommerbarn Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 Hva med å ha koldtbord? Det er enkelt og kan lages på forhånd. Jeg vil anbefale daim iskake. Bunn: 3 eggehviter 150 gr. sukker 150 gr. (2 ½ dl) mandler Eggehviter og sukker piskes til stiv marengs. Mandlene røres forsiktig inn i marengsen. Hell røren i en godt smurt form, ha gjerne bakepapir i forma i tillegg. Stek bunnen på nederste rille på 170 grader i ca. 45 min. Avkjøles. Iskrem: 3 eggeplommer 1 dl sukker 3 dl kremfløte 2 doble daimsjokolader, 120 gr. Pisk eggeplommer og sukker til eggedosis. Pisk fløten til krem og bland den i eggedosisen. Hakk daimsjokoladene og ha dem i kremen. Hold av litt til pynt. Legg kakebunnen tilbake i den rene forma og hell kremen over. Sett kaken i fryseren. Ta kaka opp ca. 20 min før servering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå