Gå til innhold

Servere i 2 årsdag


Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal feire podens to årsdag til helgen. Det blir ett voksent barneselskap med 4 barn inkl. bursdagsbarnet og foreldrene til disse. Selskapet er kl. 14.30 så vi må servere noe med litt mer mat i enn rundstykker og noe litt mer oppfinnsomt enn pølser :o) Trenger også tips til en kake, skal bake en firkløveriskake men trenger en til...

Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å ha koldtbord? Det er enkelt og kan lages på forhånd.

Jeg vil anbefale daim iskake.

 

Bunn:

 

3 eggehviter

150 gr. sukker

150 gr. (2 ½ dl) mandler

 

Eggehviter og sukker piskes til stiv marengs. Mandlene røres forsiktig inn i marengsen.

Hell røren i en godt smurt form, ha gjerne bakepapir i forma i tillegg. Stek bunnen på nederste rille på 170 grader i ca. 45 min. Avkjøles.

 

Iskrem:

 

3 eggeplommer

1 dl sukker

3 dl kremfløte

2 doble daimsjokolader, 120 gr.

 

Pisk eggeplommer og sukker til eggedosis. Pisk fløten til krem og bland den i eggedosisen. Hakk daimsjokoladene og ha dem i kremen. Hold av litt til pynt.

 

Legg kakebunnen tilbake i den rene forma og hell kremen over. Sett kaken i fryseren. Ta kaka opp ca. 20 min før servering.

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...