Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille prinsesse fikk en litt hard start på live, med en brukket overarm.

Hun stod fast på skuldrene og fødselslegen måtte dra henne ut og hun fikk dermed en brukket arm.

Noen andre som har opplevd det samme??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg vet om ei, men hun vil kanskje svare selv =) Så jeg vil hjelpe deg med å holde oppe tråden din til hun ser den...

Skrevet

Ja hørt om det mange ganger, tror ikke det er så uvanlig.

Skrevet

Ja, sønnen min brakk høyre overarm under fødselen.. Skikkelig ekkelt, hørte den knakk da han var på vei ut. Og veldig sårt i etterkant, leit å se den lille hadde det vondt.. Men det ble veldig fort bra igjen, og han er 3 år nå, merker ikke noe til det nå!

Skrevet

Vesla mi brakk kragebeinet under fødselen, i tillegg til at hun fikk en plexus-skade i nakke/skulder.

Hun satt også fast i skuldrene og ble dratt ut med makt. Vesla mi er to uker gammel nå og det virker ikke som bruddet plager henne lenger, fikk også beskjed om at sånt gror veldig fort og greit på så små. Her er det værre med plexus- skaden, nervefestene fra hjernen til musklene i armen er skadet så signalene kommer ikke frem, det gjør at armen hennes er helt lammet, ingen av musklene virker. Har fått beskjed om at en av tre ting har skjedd, enten er nervefestene røket helt av, delvis av, eller bare rykket/dratt i. Vi håper de bare er rykket i, da vil armen begynne virke igjen av seg selv. Er de røket helt av, blir det oprasjon når hun blir 2-3mnd gammel, men armen vil aldri bli helt bra, da vil hun få en svak arm.

Tror du skal være glad det ikke ble en mer alvorlig skade enn brudd, de små har så myke bein som gror på bare noen få uker, det går sikkert kjempefint. Jeg tenker som så at når vesla mi satt så fast som hun gjorde må vi bare være glad de fikk henne ut uten alvorligere skade enn hun fikk, tenk om hun hadde fått for lite oksygen f.eks.

Ønsker dere masse lykke til med jenta, slvfølgelig kjedelig å måtte ta hensyn til en vond arm nå i begynnelsen, men det går jo tross alt over.. Tenk så heldige vi er som sitter med en nydelig prinsesse på fanget etter en tøff fødsel :-)

Skrevet

har hørt om ei som har opplevd det samme, men armen grodde fort og gutten hennes er nå 3 år gammel og har ingen teng på at han har hatt en brukket arm..

får meg til å tenke på hvor hardt det egentlig er for babyen og bli født, ikke bare for oss som skal presse den ut=)

Skrevet

Tusen takk for gode svar=)

jeg er usikker på om det er nerveskade i armen. Hun løfter den opp, men har lite kontroll over den og har lite bevegelse i håndleddet... Er litt bekymret for hvordan det skal gå videre...

På sykehuset sa de at en ikke kunne gjøre noe som helst med det...Bare ta tiden til hjelp!!!

Hun er 2 uker nå og virker ikke som hun har smerter, og bevegligheten i selve armen har blitt noe bedre de siste dagene...

Skrevet

Har hørt om mange som brekker kragebeinet under fødselen i alle fall. Det er visst ganske vanlig. Bena deres er jo også ganske myke ennå, så det skal ikke så mye til heller, men det gror jo kjempefort da heldigvis:)

Skrevet

Dette skjedde med meg da jeg ble født. På de gamle babybildene er armen min teipet fast i kroppen. Kan ikke si at jeg har noen men av det i dag (er jo snart 34 år siden).

Tror det gror ganske fort på dem som er så små!

Skrevet

Jeg brakk også kragebeinet da jeg ble født. Var ingne som fortalte det til mamma før det hadde grodd igjen. Dette var bevisst fra sykehuset, og mamma synes i grunn det var greit at hun ikke visste. Tenk å skulle kle på en liten baby en genser når man vet at kragebeinet er brukket!

Men jeg har ikke merket noe til dette senere i livet, så det gro nok fort og fint :)

• 3 år senere...
Skrevet

Hei,

jeg opplevde dette med min baby for 9 dager siden.

Ser at dette er et gammelt innlegg, men lurer veldig på åssen det gikk videre med armen.

Skrevet

Ser det er en gammel tråd men spør likvel, hvordan var armen de første ukene? Når kunne dere være mindre varsomme, ligge på magen og slikt?

Skrevet

Hvordan gikk det med jenta di?

Min lille ble for 9 dager siden født med brudd, vet ikke om de har utelukket noen nerveskade enda...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...