Gå til innhold

Råd mot soleksem???

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På deg eller barn?

Jeg var masse plaget med soleksem da jeg var yngre (men ikke bitteliten), og eneste vi brukte (på 80tallet) var hvitvask og klær. Husker jeg hadde gymdrakt (sånn badedrakt med hel rygg og lange ermer) til badedrakt i den verste perioden rundt 5årsaldern (hadde det stort sett bare på ryggen). Gav seg heldigvis et par år senere. Man kan vel bruke clorhexidrin (eller hva den derre lokalbedøvende gelen heter) for å lindre verste kløen også?

Skrevet

Aloe Vera!!! Helst fersk, rett fra planten. Kan rett og slett kjøpes i de fleste blomsterforretninger; klipp av et stykke og smør på. Lukter litt rart og smaker veldig ekkelt, men er et fantastisk vidundermiddel.

Tomatskiver skal visst også lindre godt. Yoghurt naturell sier noen er bra - men prøvde det selv en gang og det gjorde vondt da den tørket og stivnet på huden, så det er hvertfall ikke noe å utsette barn for. Nei, ALOE VERA er mitt beste stalltips. Funker alltid.

Skrevet

Husk å få en AloeVera som er mest mulig ren, og helst certified hvis ikke du får tak i ren plante :o) Og minst mulig tilsetningsstoffer.

Skrevet

Kerastine allergitabletter, må fåes på resept

Skrevet

forebyggende har jeg hørt vann med sitronskiver skal være bra

på soleksem er kortisonkrem god behandling

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...