*Vetlis* Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 Her i huset drikker mannen min øl helst hver dag... Å det liker jeg ikke i det hele tatt! Han drikker bare en øl eller to, men jeg synes det er unødvendig. Synes dere jeg er kjip?
Forskeren Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 Vi (men ikke jeg når jeg er gravid eller ammende) tar ofte en pils hver fredag og lørdag, men har ikke behov for å drikke mer enn en (ettersom vi har barn... "før i tida", før barn, drakk vi mer - høres ut som vi er forferdelig gamle...!).
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 5. juni 2007 #3 Skrevet 5. juni 2007 Det hadde jeg ikke godtatt. Hvis man MÅ ha det hver dag grenser det til en mild alkoholisme spør du meg. Selv er jeg heldig, min mann drikker svært sjelden. Men han er ikke noen partypooper fordet da
*ønsker nr 2* Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 du er vel ikke kjip selvom du ikke har samme holdning som han; sånn for å si det først å fremst.. . mne gubben her tar seg gjerne en pils hver dag, om han har mulighet.. ekke noe must, så han trenger den ikke liksom, klarer seg helt fint uten, men har han pils i kjøleskpet, så tar han gjerne en hver dag
Nr2_04jan08 Skrevet 5. juni 2007 #5 Skrevet 5. juni 2007 Nei, jeg synes ikke du er kjiip! Jeg synes det er drøyt å drikke et par pils hver dag. Kjøp inn Munkholm til ham, de finnes i mange varianter og er faktisk ganske gode! ;-)
hit og dit Skrevet 5. juni 2007 #6 Skrevet 5. juni 2007 Eg synes ikkje du er kjip, og eg hadde ikkje likt det sjølv heller. Kva med å bytte til lettøl eventuelt om det er smaken han liker så godt? Angående kor ofte me drikker øl: det er oftere om sommeren, med ferie og grilling. Resten av året varierer det veldig. Sambuar arbeider ein del og tar seg sjelden fri om kvelden, men han går gjerne ut ein tur ei helg anna kvar måned ca. For min del blir det nok litt oftere, mange sosiale studenttilstelningar. (Seff ikkje no når eg er gravid).
Fabelaktiv Skrevet 5. juni 2007 #7 Skrevet 5. juni 2007 hver dag er i overkant kanskje ja.. min tar seg en øl (max to) stadig vekk og det har jeg ikke no problem med, men hvis han hver dag måtte sørge for at det stod øl i kjølen nei da hadde jeg lagt ned forbud og stengt høna
Gjest Odyssey og det nydelige nurket Skrevet 5. juni 2007 #8 Skrevet 5. juni 2007 Ahh vi elsker øl... men nå har vi ikke drukket siden julaften, da tok vi EN øl.. Hehe men vi elsker urquell (verdens beste øl).. før drakk vi gjerne en øl hver dag om vi hadde i kjøleskapet, men om vi ikke hadde drakk vi likesågodt brus eller vann ;-) Nå tror jeg vi kommer til å gå i bakken av å ta en pils... men gleder meg til første ølen :-)
*Vetlis* Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 5. juni 2007 Altså han drakk ikke i hele forrige uke, for da hadde han vakt på jobben. Men eller om kveldene så blir det ofte en til 2 pils. Må legge til at noe feste menneske er han ikke. Men skal kjøpe alkoholfri til han ;-) Takker for det tipset! Det gjorde jeg nemlig til min tante som jeg mistenkte var alkoholiker. Å alkoholfri vin var ikke noe problem for henne osv... Men dagen etter hadde hun byttet den ut med alkoholholdig igjen, så de avslører seg vel selv hehe!
Iltaet venter tvillinger Skrevet 5. juni 2007 #10 Skrevet 5. juni 2007 Selv liker jeg ikkje øl, så det går bra:-) Samboeren min tar seg 1 øl eller 2 av og til i helgene og det synes jeg er greit.
Sommerfugl78 Skrevet 5. juni 2007 #11 Skrevet 5. juni 2007 Synes det høres mye ut med hver dag ja... Det er jo noen som er periodedrikkere, en avriant av alkoholisme det også. (Nå sier jeg ikke at mannen din er alkoholiker, bare så det ikke skal bli misforstått). Her i huset er vi nok langt under gjennomsnittet. Drikker øl til maten i jula, og kanskje noen få ganger i løpet av sommeren. Og så kjøper svigerfar med vin når vi er på hytta. Jeg er sjelden på fest, samboeren er av og til, men sist var vel før jul... (nå som jeg er gravid er det selvfølgelg ingenting på meg).
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ i magen Skrevet 5. juni 2007 #12 Skrevet 5. juni 2007 Tar han en øl eller to er vel ikke det så ille? Han blir vell ikke full? Noen synes det er veldig kos...
Mona2 Skrevet 5. juni 2007 #13 Skrevet 5. juni 2007 Mannen min er veldig glad i øl, og kunne gjerne tatt en øl hver dag. Men det er sjelden han drikker seg veldig full. Vi har blitt enige om at alkohol er ok i helgene, og på noen hverdager om det er noe spesielt, men han hadde ikke noen problemer med å skjønne at øl hver dag var litt i overkant. Dere får ta en prat, det gjorde vi og det funket. Vi har et moderat og sunt forhold til alkohol. Syntes det er bedre å drikke lite oftere, enn å dra på flatfylla hver helg. Dessuten er det masse kalorier i øl, så ikke så bra for magemålet hans:)
Loglady Skrevet 5. juni 2007 #14 Skrevet 5. juni 2007 For å være ærlig, synes jeg det er bedre med en øl hver dag, enn 5-6 eller stupfylla hver helg, slik nordmenn har en tendens til. Jeg tror ikke 1 øl er en mild form for alkoholisme, men at det er vi nordmenn som tolker det slik fordi vi har en annen alkoholkultur enn andre land. Samboeren min er fransk, og er drikker de fleste et glass vin til maten hver dag. Og vin inneholder jo mer alkohol.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 5. juni 2007 #15 Skrevet 5. juni 2007 samboer tar oftest bare 1 øl, kanskje hver 4 helg. Eller 1 kognac. men bare for kosen, ikke for å bli full. Og ikke hver helg. Og så tar han seg en skikkelig fyllefest med kompisene sånn innimellom.
mybabyboy Skrevet 5. juni 2007 #16 Skrevet 5. juni 2007 Jeg drikker aldri øl, liker det ikke. Alkohol drikker jeg kanskje 2-4 ganger i året. Sambo tar kanskje en pils i uka, blir til maten på lørdag, kanskje 2. Og hver fredag er vi hos min mor og stefar, da får sambo altid cognac
mybabyboy Skrevet 5. juni 2007 #17 Skrevet 5. juni 2007 Syns ikke du er kjip, sier ikke han er alkoholiker men jeg har det i familien og syns det er litt ekkelt når folk må ha øl eller alkohol vær dag, en vane som fort kan bli dårlig...
Patetica fåkksi Skrevet 5. juni 2007 #18 Skrevet 5. juni 2007 Jeg er enig med Evelin, at det er mer maaten nordmenn ser paa saanne vaner, her i Spania er det helt normalt aa drikke alkohol for aa nyte denm med maten, paa kvelden o.l. I Norge derimot er det ok aa drikke seg sörpe full to helger i maaneden? Saa lenge man drikker en öl fordi man liker det er det ikke noe galt i det.
Snart 3 barnsmor! Skrevet 6. juni 2007 #19 Skrevet 6. juni 2007 Har faktisk en sekser i kjøleskapet som kommer til å gå ut på dato, før noen drikker den:) Her har ingen av oss drukket etter påvist graviditet...
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #20 Skrevet 6. juni 2007 Aldri...drikker bare alkohol når vi skal ut..og det er sjelden
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #21 Skrevet 6. juni 2007 ja, det synes jeg faktisk er kjipt. hva er problemet da? han blir ikke full av 2 pils vel? syns du kan unne han det jeg. typen min drikker vin nesten hver kveld, bare 1 eller 2 glass og jeg har aldri tenkt over det engang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå