AE❤️ Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 Var hos jordmor i dag, og SF-målet mitt hadde steget rimelig til værs siden jeg var hos lege på fredag.. Jordmor og lege har målt veldig forskjellig de siste gangene.. Forrige gang jeg var hos jordmor målte hun sf-målet til 37-38. Mens lege målte det til og være ca 36-37 på fredag som var! I dag målte jordmor det til over 40. Hun tok dette med ro, men siden jeg ikke klarte og slå med helt til ro ringte jeg føden og fikk komme inn. Jevn og fin fosterlyd, og kjenner spark/bevegelser! Men da legen skulle ta ul fant hun at at barnet veier ca. 4150, og at jeg har litt over grensen med fostervann! Hjelp!! Noen som har opplevd lignende?? Skal ta sukkerbelastning i morgen, tok dette i uke 25-26 også og da var den helt grei.. Men legen ville at jeg skulle ta ny i morgen, har ikke sukker i urinen!!
NoDoubt Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 Tror det er helt normalt. Forstår ikke hva som skal være unormalt?! JM og lege måler ofte forskjellig. Ei vennine av meg har termin 26/6. Barnet hennes anslår de til å være ca.4200 nå!!! Hun skal settes igang på lørdag siden han er så stor, men det er først og fremst fordi hun hadde en komplisert og tøff fødsel sist.
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #3 Skrevet 5. juni 2007 Ja, jeg opplevde det på slutten av svangerskapet. Ene dagen hadde jeg god plass i vinterjakken og andre dagen var jeg langt i fra å få igjen glidelåsen. Hadde økt veldig i SF-målet. Kom tilbake til kontroll og ble lagt inn med svangerskapsforgiftning (ikke for å skremme). Men han var jo stor også. Var 54 cm lang og nesten 4,5 kg.
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 Det samme skjedde med meg når det var cirka 2 uker til termin. Jordmor reagerte ikke noe særlig og sa dette var normal, men at jeg antageligvis kom til å få en litt stor baby. Jeg vil heller ikke skremme deg, men jeg fikk en baby på over 5 kilo og 54 cm lang. Fødselen gikk helt "nomalt" og jeg tror ikke jeg hadde det verre enn gjennomsnittet (har gått 2 år før jeg klarer å se objektint på fødselen).
AE❤️ Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. juni 2007 Mulig jeg ytrykte meg litt feil, men er jo blitt oppdaget at jeg venter "stor baby" + at jeg har litt for mye fostervann (ligger litt over grensen).. Noen som har opplevd det? Hva gjorde de i såfall me det? Og hva betyr det?
linord mamma til 2 jenter Skrevet 5. juni 2007 #6 Skrevet 5. juni 2007 Har opplevd det samme som deg i begge mine svangerskap. Det ble jo selvfølgelig fulgt litt bedre opp med nr to. Med nr en var jeg enorm fra ca 4 mnd. Det var ingen som ville høre på meg når jeg sa at det kom til å bli en stor unge. Jeg sprengte skjemaet for SF allerede i uke 34.Når fødselen var i gang og vannet gikk på sykehuset viste seg at jeg hadde altfor mye fostervann. Fødselen tok lang tid og jeg fikk ei stor jente på 4830g og 54 cm. Andre svangerskapet fikk jeg mage etter ca åtte uker. Hele tiden lå jeg i overkant av skjemaet for målingen. Variert litt etter hvem som målte. Jeg tok en glukosebelastning som viste seg å være helt normal. I uke 35 ble jeg sendt til en ekstra UL siden jeg var så stor og siden jeg hadde fått et stort barn sist. Der fikk jeg vite at jeg hadde litt for mye fostervann, men at de ikke kom til å gjøre noe med det. Det ble også sagt at barnet kom til å være i overkant av 5kg om jeg gikk til termin. Termindatoen kom og vannet gikk hjemme. Det var mye synes jeg, men det var jo ingen som kunne bekrefte det. Samme natta ble det født ei ny jente. Hun var ikke så stor som de hadde sagt på UL og heller ikke så stor som storsøster. Hun var bare 4310g og 52cm. Denne fødselen gikk veldig mye lettere. Du skal ikke alltid tro på UL målingene av barnet. De fleste av mine venninner har også fått målt sine unger og alle har hatt ganske stor forskjell på fødselsvekta i forhold til det som er blitt sagt på UL.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå