tezzie Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 Jeg fikk plutselig det for meg at det vil jeg gjøre med familien min til neste år. Hun eldste er da 7 1/2 mens guttungen er 3 1/2. Har også vurdert å anskaffe meg en campingvogn som jeg kan leie ut ellers, og etterhvert selge. Men hvem vet kanskje jeg blir bitt av basillen ) Har sett en drit fin en til 89000kr på finn.no Hvordan er det å reise på sånn tur med barn, og hva bør vi få med oss av serverdigheter?. tenkte oss innom eurodisney. det er det eneste vi har tenkt så langt. Jeg er så klar for å motta masse tips... hehe ;o)
Ingen_nick_ledig Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 Skal på biltur i Europa i sommer, så spør igjen i august.....
prekæs Skrevet 5. juni 2007 #3 Skrevet 5. juni 2007 Har alltid feriert sånn, men aldri hatt med campingvogn, Har vært på biltur i Europa mellom 25 og tredve ganger, og unger har jeg bestandig hatt med. (jeg er gammel:) Man kan leie flotte mobilehomes, slik at man slipper å drasse på den. Ellers kan man ta inn på små og store hotell, bo privat eller på små pensjonater. Overalt er det også leiligheter å få leid. Mange reiseselskaper som baserer seg på kjøre selv. Prøv sembo.se bl.a. Hva man skal få med seg er vanskelig å si. Spørs jo litt på interesser og slikt. Man får med seg mye hvis man reiser med bil. disneyland er flott. Bo på et disneyhotell. En fin opplevelse.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 jeg har ikke vært forelder med barn på ferie.. men har selv vært barn på ferie! ) (viktig erfaring det:o)) Vi kjørte ned til Frankrike hvert år så lenge jeg kan huske, og videre over til England ca halvparten av gangene! Noe av det greieste jeg husker ved turene er alle ovveraskelsene vi fikk på turen.. mamma hadde pakka med seg forskjellige blader, snop, spill, presanger (jeg fikk gameboy en gang..hadde noe å gjøre hele turen:o)) Det er også viktig å ha noe å se frem til hele tiden som ikke er så langt frem i tid.. trenger ikke være så mye, men f.eks: når vi skal spise senere så skal vi på mc donald..da skal dere få velge akkurat hva dere vil.. eller stoppe i neste by og få velge ut hver sin leke..da hadde vi liksom noe å glede oss til.. (likte mc donald veeldig godt jeg da) Ellers var det gøy å stoppe innom badeland og tivoli på veien. Har vært flere ganger i disneyland, og du trenger minst to dager på å få med deg alt.. er helt suuuupert der! Asterix parken ligger ikke så langt i fra disneyland, har ikke vært der, men er visst en flott park det også! Ellers vil jeg anbefale å planlegge å kjøre gjennom Tyskland på natta når barna sover, for den turen er driiiit kjeeedelig!! ja...det var det jeg kunne huske:o) nå tar jeg kvelden..nattinatt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå