Gå til innhold

Lille uvitende meg :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nettopp flyttet inn her på 2 trimester, er 12+3 ca, og er første gangs gravid.. Så unnskyld meg om det kommer noen dumme spørsmål;)

Leser i div. blader at en i uke 12 kan "kjenne livmoren vokse ut av bekkenet".. Lurer på hvordan denne følelsen er..??

Har vert litt plaget med vondt i korsryggen på venstre siden når jeg går. Og med vondt i hele korsryggen dersom jeg sitter på f.eks en hard stol..

Håper på seriøse svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg er gravid nå for andre gang og har enda ikke klart å finne noen livmor hos meg, selv med hjelp fra jordmor......

Skrevet

jeg er 16 uker å har ikke merkert noe livmor ennda, er første gangs så vet ikke helt hva jeg skal kjenne etter jeg heller=) bra vi er flere=)

Skrevet

Det er dette jeg liker med BIM, at jeg kan stille mine spørsmål her, så jeg ikke ser ut som et spørsmålstegn ovenfor folk dersom de spør meg ;) Tusen takk for fine svar hvertfall=)

Skrevet

er ikke alle som klarer å kjenne livmoren.. så tidlig iallefall.. men legg deg på ryggen og kjenn rett over skambeinet ditt.. der skal du kanskje kunne kjenne at magen er litt hardere og anderledes enn ellers.. dette kommer itl å vokse og vokse ettersom ukene går

ulike smerter her og der følger med hormonene i en graviditet.. blir det plagsomt så ta det opp med legen

lykke til

Skrevet

Legen kjente livmoren hos meg, men jeg synes ikke det kjentes noe spesielt ut egentlig.... Ikke sånn at jeg tenkte "å ja, der er den liksom"... For å kjenne den kan man visst legge seg på ryggen, og kjenne rett under navelen (kanskje litt lenger ned også) samtidig som du holder pusten litt. Det skal være lettere å kjenne den da sa han.... men jeg kjente ikke noe særlig jeg, hehe....

Skrevet

Jeg kjente ingenting. Bare merket et hardt område rett over symfysen som vokste...

De ryggvondtene du beskriver kan godt være en begynnende bekkenløsning...

Skrevet

Okei, jeg får prøve dette :)

Bekkenløsning ja.. håpe smertene går over hvertfall, så jeg kan være i jobb så lenge som mulig.. Har et ganske fysisk krevende arbeid som elektriker, så det spørs hvor lenge kroppen tåler. Har slitt litt med ryggen etter en bilulykke.. Menmen, får ta en dag av gangen ;)

Tusen takk!!=)

Skrevet

LiKr; prøvde å legge meg på rygg å kjenne slik du beskrev, og helt utrolig, jeg kjennte den!!!=)

ble overrasket over at det kjenntes såpass godt å at den var så stor, kjente den fra navelen og ned=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...