Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 Altså i stedet for at barnet må være ei uke der og ei uke her, ei helg der, en onsdag her osv., åssen hadde det vært om foreldrene flytta på seg i stedet, mens barnet har sitt egen plass hele tida? Har hørt om noen som gjorde dette, men virker ikke som dette er så vanlig, så er vel ikke så mange som har erfaring med dette. Syntes dette hadde passa bra i vår situasjon der det er snakk om babyer og foreldre som er fleksible.
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 Skal dere gå fra hverandre? Klarer man å få det til å funke, så er jo det det aller beste.
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 5. juni 2007 #3 Skrevet 5. juni 2007 veit om ei som gjør dette og virker som det går fint for de.
winneboo Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 Sikkert en bra løsning når barna blir eldre Men ser du har en baby så blir vel litt vanskelig å få det til å funke med 50/50 med et barn som er under året?
Fisk med CV Skrevet 5. juni 2007 #5 Skrevet 5. juni 2007 Jeg tror nok tanken er fin, men det vil nok neppe fungere i lengden. Hva skjer den dagen en av dere finner en ny kjæreste? Skal denne også flytte frem og tilbake. Blir fort krangling fram og tilbake om småting som handling, oppvask, rydding etc. Det beste er om man heller kan bo et steinkast fra hverandre slik at barna selv kan vandre frem og tilbake slik de vil.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 5. juni 2007 #6 Skrevet 5. juni 2007 Hufsemor: Vi har prøvd lenge, men det ser ut som det er helt slutt nå!:-( Charlie21: Vi er som sagt fleksible...begge er studenter, og jeg skal ha permisjon samt at barnefar ikke har noen obligatoriske forelesninger. Vi er også gode venner, så kommer jo til å være stunder der vi er alle samla. Fisk med CV: Tror ikke vi kommer til å finne oss kjærester med det første, og slik jeg tenker så kommer jeg jo ikke til å flytte sammen med en ny kjæreste før vi har vært sammen en stund, så dette blir ikke et problem mens barna er såpass små. Krangling om småting opplevde vi da vi var sammen, mens dette har faktisk ordna seg etter at det blei slutt, selv om vi fortsatte å bo sammen, så tror ikke det blir et større problem enn det er nå. Nå er jo ikke barna store nok (ja, den minste er jo ikke født enda!) til å velge selv hvor de skal være, så jeg tenkte at inntil de er det så hadde det vært best om vi foreldre veksla mellom husa.
Fisk med CV Skrevet 5. juni 2007 #7 Skrevet 5. juni 2007 Hvis dere virkelig klarer å gjennomføre det er det jo kjempeflott for barna. All ære til dere for det. Hadde aldri funket her i gården. Gruer meg til lillejenta mi skal begynne å pendle, hadde helst sett at hun hadde sluppet det, men ting blir desverre ikke alltid slik man ønsker *
Stratos med 3 barn Skrevet 5. juni 2007 #8 Skrevet 5. juni 2007 Da tror jeg det må være super viktig med de samme reglene, uavhengig av hvem som bor i huset! Ser for meg at det kan være letter å forstå at det finnes et sett regler for barnehagen, hjemme hos mor, hjemme hos far og bestemor, enn at det er forskjellige regler på det samme stedet annenhver uke. Den løsningen hadde forøvrig ikke passet for meg. Bo på hver sin side av gata er ok, men å bo i hverandres "rot, møkk og ting" hadde ikke vært noe for meg. Sikkert fint om dere får det til å funke. Lykke til!
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 5. juni 2007 #9 Skrevet 5. juni 2007 Vi må i det tilfellet være enda mer obs på at vi har de samme reglene, har jo ikke blitt så mange regler til nå siden snulla ikke er 8 mnd engang. Og det blir jo ikke slik at vi tar en uke om gangen,- tror faktisk barna kommer til å se oss begge hver dag. Forskjellen er bare den at vi foreldre sover ikke i samme hus, og blir aleine under morgen- og kveldsstellet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå