Gå til innhold

Noen som jobber i staten her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

en kollega sa at juni lønna er skattefri, er det sant??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er da du får feriepengene og de er skattefrie ;)

Skrevet

Er ikke feriepengene jeg mener. Hun mente hele lønna var skattefri?

Skrevet

Om man får lønn hver 14. dag, er det en skattefri utbetaling i løpet av sommeren (litt usikker på når) + den i desember.

Om man har mnd lønning, er det kun skattefritt i desember

Skrevet

Desemberlønna er halv skatt. At junilønna er skattefri var nytt for meg, sikker på at ikke hun mente skattepengene?

Skrevet

Men da er jo det feriepengene som blir utbetalt og de er jo skattefrie?

Skrevet

Hmm..hun var helt sikker på at det var halv skatt i desember og helt skattferitt i juni måned..Hun har jobbet i Forsvaret i 30 år hehe..Håper virkelig hun har rett.

Skrevet

Lurer på om det ikke er sånn at man skatter halv skatt på det man får utbetalt i juni, hvis man får utbetalt vanlig lønn da. Men er ikke sikker..

Skrevet

Jobber i kommunen, og ikke staten. Har aldri hørt om den regelen, men skal ikke si 100% sikkert...

Skrevet

Nei var verken feriepenger eller skattepenger hun mente. Dobbeltsjekket med en som hadde en brori i Bravida og han mente det samme. Aner ikke jeg. Får lønn den 12 hver måned

Skrevet

I junilønningen blir man trukket for 5 uker ferie.....

Dvs juniutbetaling blir da opptjente feriepenger fra hele året.....

Skrevet

Vet at kommunen ikke har det slik, men staten skulle nok være slik..Hehe aner ikke jeg

Skrevet

Jeg spurte min kjære. Han sa at tilleggene han får utbetalt i juni, i tillegg til feriepengene, trekkes det vanlig skatteprosent av.

Skrevet

Var som sagt ikke feriepenger hun snakket om. Hun var ganske sikker i sin sak, men vi får se når lønna kommer. Synes det høres rart ut selv

Skrevet

jeg får kun feriepenger i juni, ikke lønn. Blir jo trukket ferien da som ei anna ei sa. Men hvis jeg f.eks har jobbet ekstra i mai og får de da i juni mener jeg de er skattefrie.

Men det spiller i grunnen ikke noe stor rolle, for ved ligning så plusses jo sammen det du har tjent og regnes ut hvor mye du skulle ha betalt i skatt i løpet av året, har du betalt for lite får du restskatt året etter....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...