Gå til innhold

termin

Anbefalte innlegg

Skrevet

venter mitt 3 barn og har vært på u.l forige uke og legen sa at jeg var over 14 dager mindre på vei en jeg trodde.jeg regnet med ca en uke pga syklusene min er litt lange.jeg mener den termin legen sa var feil og jeg derfor kan risikere å gå langt over tiden.

med min første visste jeg på dagen når han var laget og fikk høre at man da ken telle seg fram til når man skal føde sånn ca.jeg tellet til at han skulle bli født den 20 februar ,men på ultralyd fikk jeg termin 27 februar .jeg sa dette var feil for jeg var helt sikker på når han var laget,men de ville ikke høre.jeg gikk gravid helt til 14 mars!!!jeg sa på sykehuset igjen hvordan det var men de sa jeg husket feil på tiden men er ikke mulig at jeg gjorde.

andre gang fikk jeg hormonkur og ble gravid.tok test etter en mnd etter mensen men den slo ikke ut før en og en halv uke etter.u.l fikk da samme termin som menstermin.jeg gikk igjen 14v dager over tiden.

hele greia er at hvis jeg skulle være så lite på vei som u.l sier så hadde ikke testen slått ut når den gjorde denne gangen.da hadde jeg kun vært 3 og en halv uke på vei og testen hadde ikke slått ut.

hva skal jeg gjøre for å få de til å revurdere terminen??

det gikk bra med guttene mine.bortsett fra tørr hud og lignende ting.men man hvet jo ikke hva som kan gå galt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt termintull med mine og....

Da jeg fikk nr to ble terminen flyttet en mnd på UL... Fikk termin 11.9 av legen, mens jeg på UL fikk 12.10! (måtte da til ekstra UL noen uker senere) Jeg har trolig hoppet over en syklus (veldig uregelmessig uten p-piller). Da jeg testet meg og fikk positiv kunne jeg ikke vært over 4 uker på vei (testet i beg. av feb). Så noen kan det slå veldig tidlig ut på. Jeg var i alle fall sikker at jeg skulle få før termin... hehehe, termin kom og ikke noe skjedde, men dagen etter bestemte hun seg for å komme i rekord fart! Hun var helt normal vekt, litt lang (men det er pappaen og) og normal hud.

Da jeg fikk tredje fikk jeg først termin ca 20.1. Det sa jeg til legen at jeg visste var feil siden jeg hadde lange sykluser (og jeg vet at det ikke "skjedde noe" mens vi var på ferie og vi lå alle på samme rom...det sa jeg ikke akkurat til legen da). Han sa bare at han måtte sette en dato. Ja, ja tenkte jeg, blir vel to UL denne gangen og. Jeg mente det var ca 2 uker senere. På UL fikk jeg termin 10.2 og hun kom på tidlig morgen 11.2.

Så hos meg har UL stemt absolutt bedre enn legen med "hjulet sitt" med syklus på 28 dager (jeg har jo ikke det!).

Er du sikker på at du ikke kan ha hoppet over en syklus slik jeg gjorde?

Første barnet ble forresten født 6 dager etter UL termin, og tre dager etter mens termin. Hun var litt tørr, men ikke spes. stor (minst av mine tre)

Skrevet

hei.nei jeg kan ikke ha hoppet over en termin.jeg har fast en mnd og en uke syklus.så det er ikke lenge nok.

hadde ikke stusset så mye hvis det ikke var for at de tok så grundig feil første gang.for jeg er helt sikker på at jeg ble gravid kvelden 27 eller morgenen 28 mai.jeg skulle da telle 268 dager til da forventet termin var og det ble 20 februar.og måtte gå da helt til 13 mars før veene bynt og gutten ble tatt med keisersnitt en halv time inne i 14 mars.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...