Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 men hun og dattera mi er gode venner likevel. Hun koser seg sammen med henne, selv om hun bare er 2,5 mnd. Jeg lar dem ALDRI være alene sammen, og det er mannen min sur for. Han gikk og sa til henne at jeg ikke ville la henne være barnevakt så lenge hun drikker. Han syns vi skal sette bort ungen til henne så ofte så mulig. Og hun ble sååå skuffet! Hun svarer knapt når jeg snakker til henne lenger. Vi som alltid har vært så gode venner! Alt gikk fint i to mnd mens jeg satt i bakgrunnen og var usynlig. Nå har mannen min ødelagt dette, for nå er hun så bevisst på at hun ikke er alene med henne. Jeg har selvfølgelig lyst til å ha det samme gode forholdet til henne igjen.... men hva skal jeg si til henne`? Jeg mener jo fortsatt det samme...
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 Så lenge hun drikker, og er avhengig, kan du ikke la henne ha en så liten unge alene. Jeg forstår deg godt. Har hun innrømmet at hun har et alkoholproblem? Det er ikke lett å bli konfrontert med slike harde sannheter.
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2007 #3 Skrevet 9. juni 2007 Hun har vært til avrusning flere ganger, men begynner å drikke igjen med en gang hun kommer hjem...
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2007 #4 Skrevet 9. juni 2007 Vil bare si at du er ikke alene om å nekte å la barnet ditt være alene med en besteforeldre. Min far er periode dranker, noe han nekter å innrømme. Og han har fått klar beskjed om at vi ikke engang kommer på besøk hvis han har drukket. Og hvis han ikke klarer å vise at han kan holde seg edru når vi og tulla er i nærheten, så får han ihvertfall ikke ha tulla alene. En øl eller 2 til maten er selvsagt akseptert, men ikke mer! Vi hadde en "krise" i fjor sommer da vi MÅTTE ha barnevakt, da fikk han ha henne, etter å ha lovet å ikke drikke (og den nye (edruelige) dama hans skulle være der med sine barn + min lille bror på 17 år). Det gikk kjempe bra og det var tydeligvis veldig stas, for nå - til tross for sommer (som pleier å være den værste drikke perioden) har han ikke tatt seg en øl til maten engang når vi har vært der, selv om det har blitt sent på kveld og grilling. Må si jeg er stolt over min far, og jeg håper det fortsetter! Da kan jeg snart sende tulla trygt til far også. Men i første omgang har jeg avtale med lillebror på nå 18år om at hvis det blir aktuellt at tulla skal være der "alene", så skal han være der også. Men jeg må jo si at jeg om pappa hadde en "tøff" periode i vinter fordi jeg var så sta at jeg ikke kunne komme på besøk selv om det var dagen derpå (han selv registrerte ikke at han kunne fremdeles være svært full til langt utpå dagen dagen derpå). men han må jo ha skjønt det nå når tingene har forandret seg... Vil anbefale deg å ta en ordentlig prat med svigermor, og forklare at du ønsker å føle deg trygg på at de som passer jenta di ikke inntar noe alkohol. Hva hvis det skjer noe? Og hvis det kommer et "jammen, farfar tar seg selvsagt ikke et glass hvis jeg gjør det" så si: "men hvordan ville du ha følt det etterpå hvis noe gikk forferdelig galt, og du vet at du var påvirket da det skjedde og hadde ansvaret for henne??" Tror det var denne linjen som funket på min far. Og forklar henne at denne edru regelen gjelder ALLE!! Lykke til;)
suseduse Skrevet 11. juni 2007 #5 Skrevet 11. juni 2007 Har akkurat samme problem, og det er en fryktelig trist situasjon, både for sambo, meg og babyen... men man er ikke skyld i andres problemer, og er ikke ansvarlig å levere fra seg et barn til en person med alkoholproblemer aleine... her må farmor og farfar ha noen med (tante,onkel el no) for å ha minsten på overnatting(han har ikke sovet over der enda da) for overnatting.. men hender hun kommer hit og sitter i en time eller 2 mens vi handler, bader el no.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå