rosa og en blå Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 dersom barnet har 40 i feber.. og får en paracet. kor masse er det da forventa at feberen skal gå ned?? ned til 37.5 eller bare litt ned til 39.0 ?? syns dissa paracettane hjelpe so lite.. men ser at det hjelpe litt da.. men etter 3 timer så har hun jo masse feber igjen. ?? hvordan er dette med dere?
frøken blå Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 Ring legevakten/legen eller apoteket å spør. De har nok svar på hvor mange grader tempen bør gå ned etter en paracet. Tror ikke du skal forvente den synker til 37,5, men kanskje 38-39 innen en time og to? God bedring. =)
rosa og en blå Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2007 dytter vil ha svar frå noen som her litt erfaring. eg gav ho ny paracett no. men er bare 4 timer siden sist. men ho va på veg oppover.. hadde no 39.5 for 4 tima sida hadde ho 39.9
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 Hmmm, si det... Hvordan har allmenntilstanden vært i dag?
* 5 om dagen * Skrevet 5. juni 2007 #5 Skrevet 5. juni 2007 4 timer mellom hver gang, det går bra.... vil ikke tro feberen synker helt ned, men da får h*n slappet litt av, de pleier å bli litt trøtte av febernedsettende... og sove er den beste medisinen.... men har du kikka på str du bruker? i forhold til vekta..det vet jeg er ganske viktig, for lav dose er ingen vits i....
rosa og en blå Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. juni 2007 allmentilstaden har vert oversakande bra i dag. ho er bare 10 kg. so får 125mg. men ho har hatt feberkramper før. og så vi fikk beskjed om å gi paracett ved 38.5. (men kan jo ikke gi hele tiden) på sjuk.huset. sa de at vi kunne gi ho 125mg +60mg. men det har eg ikke gitt ho i dag. er usikker på om de mente det hele tiden liksom. (dette var i feb da)
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 5. juni 2007 #7 Skrevet 5. juni 2007 Min er også en som får lett feber, har også hatt feberkramper... Men jeg gir ikke på dagtid hvis hun er i fin form, da sparer jeg til kveldene... Av med alle klær bortsett fra bleia er mitt råd, masse, masse veske...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå