browneye Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 Heia! Er det noen som har opplevd å få vondt i halebeinet? Har vasket og styrt litt idag, og merker det godt nå når jeg skal opp av sofa og er i bevegelse osv.... Vet noen av dere hva dette kan komme av...bare litt nysjerrig...vet dere ikke er leger Hilsen
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 Det er nok bekkenløsning du merker. Helt typisk å få vondt i halebeinet. Du bør unngå gulvvask og støvsuging samt vindusvask om du merker at dette ikke forsvinner. Ta kontakt med fysioterapeut for behandling og råd. Du har krav på gratis behandling om du får henvisning fra lege når du er gravid.
Serial mom Skrevet 5. juni 2007 #3 Skrevet 5. juni 2007 Alle ledd blir jo litt "mykere" pga bekkenløsningen,så ting kommer lett litt ute av posisjon,spes. i hale-området(et ganske komplisert ledd,forøvrig) Det kan være litt bekkenløsningssymptomer,eller du kan ha fått en låsning,eller en lett irritert nerve i sacralområdet. Det verste er egentlig å sitte,spesielt i en muk sofa. Legg deg heller litt ned på gulvet,og be gjerne mannen din om litt masasasje,det hjelper! Oh litt lett trening er heller ikke så dumt,dersom du orker med det!
petite fleur Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 Oj...jeg har også hatt vondt i halebeinet de siste dagene, men jeg får det når jeg sitter. Trodde ikke det kunne være bekkenløsning! Hørte forresten på jobb i dag at Masai-sko er bra for å forebygge bekkenløsning.
browneye Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. juni 2007 Hmm...ikke så bra! Dere som har svart her, har dere hatt/har dere dette? Hvor lenge må man gå med disse smertene før si ifra til lege....siden man er gravid og vokser over alt, så forstår jeg at litt vondt må man ha (Har ikke hatt noen symptomer i det hele tatt jeg...så svangerskapet til nå har vært nydelig). Uff, ble litt stressa nå jeg....skal jobbe 100% i sommer som miljøterapaut, så har liksom ikke råd til å sykemelde meg siden jeg just er ferdig som student *hehe*
white lady Skrevet 5. juni 2007 #6 Skrevet 5. juni 2007 Det er nok bekkenløsningsplager, ja. Ta kontakt med lege. Legen kan gi deg en rekvisisjon til fysioterapeut på bakgrunn av "bekkenløsning med gangvansker". Men det er visst lang ventetid på å få time hos fysioterapeut, så du bør ikke utsette legebesøket, for å si det sånn....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå