myme*overtid* Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 ...men ikke fått rier ennå Noen som har erfaring med hvor lang tid de lar deg gå, før de hjelper til å sette i gang?
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 Nei, tror nok det er foskjellig praksis fra sykehus til sykehus.. Har du vært i kontakt med føden? For du bør vel komme på en sjekk nå når vannet har gått??
mammatilTHEODOR:) Skrevet 5. juni 2007 #3 Skrevet 5. juni 2007 åååååhhh så spennende!!!!! Masse masse lykke til myme
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 er det ikke noe med 24t etter vannet er gått ett eller annet-- husker ikke helt
myme*overtid* Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. juni 2007 Skulle komme ned klokka åtte , hvis det ikke skjedde noe mer av seg selv føre det...Men hun jeg snakka med sa at det var mulig de sendte meg hjem allikevel da også...
jentebabymom Skrevet 5. juni 2007 #7 Skrevet 5. juni 2007 skjønner ikke helt det her kan man gå rundt i 24 timer mens vannt har gått?er ikke det farlig a?skal man ikke ligge ned eller var det om hodet ikke er festet...
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #8 Skrevet 5. juni 2007 Ein kan gå opptil tre døgn etter at vatnet har gått, men sjukehusa har ulik praksis om når dei evt set deg igang. Om hovudet ikkje er festa blir du nok satt igang raskare enn om det er festa sidan det er ein minimal sjanse for at navlestrengen skal falle ned. Lykke til HI!! No blir det snart baby på deg gitt!!
minne Skrevet 5. juni 2007 #9 Skrevet 5. juni 2007 Forrige gang gikk vannet mitt ca kl.12.00 på dagen, dro til føden. Riene kom ikke og jeg ble satt i gang kl. 07.00 dagen etter.
Forskeren Skrevet 5. juni 2007 #10 Skrevet 5. juni 2007 I Tr. heim er praksisen sånn at de lar det gå opptil 2 døgn dersom man er 1. gangs og vannet ikke er misfarget. Er det misfarget eller man er 2. gangs eller mer går det max 1 døgn før igangsetting. Lykke til, håper riene starter snart av seg selv!
ei_til_gojente_har_kommet:-) Skrevet 5. juni 2007 #11 Skrevet 5. juni 2007 Med førstemann gikk vannet natt til lørdag (kl.1) og jeg fikk ikke modningskapsel før på mandag, riene startet på tirsdagsmorgen men var så svake at jeg måtte ha riestimulerende drypp, og lillemann var ikke ute før på tirdagskveld kl, 17.43!!! hadde ikke misfarget vann og var førstegangs:-) Den fødselen varte med andre ord i 4 døgn med vannavgang! Med nr.2 gikk vannet kl. 11.20 og første ri meldte seg ca. 14-15, lillemor var ute kl.20.15:-) da hadde jeg misfarget vann og var andregangs, men alt gikk av seg selv:-) nå er jeg gravid igjen og er veldig spent på om fødselen starter med rier eller vannavgang denne gangen:-) tror ikke jeg forstår at fødselen er i gang hvis det starter med rier, har jo aldri opplevd det:-)
Wisi og Mia Christine :-) Skrevet 5. juni 2007 #13 Skrevet 5. juni 2007 Ifgl min jordmor settes fødselen igang 1 døgn etter vannavgang, dersom ikke ting skjer av seg selv. Dette grunnet infeksjonsfare. Sist jeg fødte (9 år siden) var grunnregelen 3 døgn etterpå, men dette har legene (iallefall ved UNN) gått bort fra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå