Cassandra80 Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 Jeg er utdannet førskolelærer, og her jeg bor er det så dårlig med jobb og få som det. Nå er det utlyst assistent stillinger som jeg tenkte å søke på. Men så sa noen at de ikke ansatte førskolelærere i assistentstillinger fordi de hadde krav på høyere lønn. Stemmer dette?
imsdal med julesmak Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 Så fremst det er en assistentstilling så tror jeg ikke du har krav på høyere lønn (kan ikke garantere det) Må forresten si at det er veldig synd at det finnes førskolelærere i Norge som vil jobbe i barnehage og ikke får førskolelærer jobb! Her jeg bor tilbyr enkelte kommuner opp mot 60 000 rett i lomma for to års binding som førskolelærer i kommunen. Men du kan jo ringe kommunen eller f.eks. utdanningsforbundet og høre.
Sentralstøvsugeren Skrevet 5. juni 2007 #3 Skrevet 5. juni 2007 Det stemmer ikke helt. Jeg gikk i assistenstilling i 2 år - man blir da lønnet som fagarbeider, som er litt høyere enn assistent....
Cassandra80 Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. juni 2007 Hmm.. Så da kan det kanskje stemme at de helst ikke ansetter førskolelærere i de stillingene da, ettersom de er høyere lønnet... Og ja Kutre deter kjipt å ikke få jobb. Spesielt når man har slitt i tre år, og har studiegjeld på det.
imsdal med julesmak Skrevet 5. juni 2007 #5 Skrevet 5. juni 2007 Vet ihvertfall andre plasser jeg har jobbet at de ikke uten videre har ansatt høyt utdannet folk som f.eks. lærere etc. i slike stillinger bla. pga. dette. Men en barnehage burde jo se på det som en kjempe ressurs da. Vil tro det er skikkelig kjipt ja! Er akkurat ferdig utdannet selv, og bor tydeligvis på "rett" kant av landet. Masse lykke til!!!
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #7 Skrevet 5. juni 2007 En venninne av meg er utdannet førskolelærer og jobbet som assistent i Bergen, hun fikk i alle fall litt mer betalt enn vanlig assistentlønn. Synd når det er sånn altså. I Oslo og Akershus er jo situasjonen omvendt, folk uten utdannelse kan få førskolelærerjobber på disp..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå