Gå til innhold

tips til lett og billig tvillingtrille/bred enkel-trille?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har ei jente på 10 mnd som har hoftegips (snart skinner). Hun har mao. hoftene i spagat. Vi har en stor emmaljunga duo tvillingvogn for tida, men ønsker meg en litt lettere og enklere trille nå i sommer, særlig når vi skel reise på ferie.

kriteriene er at det ikke må være en kant midt i vogna, mellom "tvillingene" siden snuppa sitter midt i den brede vogna som ei dronning. Og så bør ryggen/ryggene kunne legges ned gansk flatt.

Eller vet noen kanskje om ei bred enkelt-trille, hvor det kanskje er avtagbar bøyle? Ellers får vi ikke snupa nedi vogna... Jeg er så sinnsykt lei av denne store stygge tvillingogna jeg har!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytte litt:)

Skrevet

har ei venninne som har et barn som fikk av skinnen i går faktisk.. de hadde fått vogn fra hjelpemiddelsentralen.. var en ganske nett combivogn med sportsdelen liksom... fikk først en svær tung tvillingvogn men klagde å fikk så denne som passet veldig bra til deres bruk :) prøv hjelpemiddelsentralen.. de fikk også bilstol fra de!

lykke til.,.

Skrevet

takk for tipset, men er desverre allerede prøvd:( Her i tromsø hadde de ikke verken vogn eller sete til utlån, så fikk 6000 i støtte til kjøp av vogn. Da vi kjøpte den var snuppa bare 4 mnd og var så liten at hun måtte ha bagvogn, og fikk ikke plass i normalbag, dermed har vi fortsatt dette droget... Grøss..

Du kan ikke spøre venninna di om hva den vogna heter? Hvis hun vet det da... Jeg synes liksom det hadde vært greit å innvestere endel penge i en enkelvogn, men orker ikke kjøpe dyr tvillingvogn en gang til ettersom vi har kun 3-12 mnd igjen av behandlinga...

Skrevet

selg den du har å kjøp gt tvilling vogn, er det eneste tipset jeg har. Det er en lett og grei tvillingvogn. Uten rygg mellom barna.

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi har en liten på 8 mnd med hoftegips. Jeg har min egen vogn som passer...utrolig nok. Det er en bugaboo. Ergoterapauten var helt overveldet og måtte skrive ned merket for hun hadde aldri trodd den skulle gå. Hun har tærne så vidt utenfor, men vogna er jo såå liten og nett. Veier nesten ingen ting. Er overtaknemlig for at jeg kan trille den i stede for en tvillingvogn eller spesialvogn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...