Twintipp og himmelblå Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 Siden jeg er av det kresne slaget er jeg sannelig ikke sikker på hva "normale" folk bruker som tilbehør... Her kjøper jeg bare en ferdig salatpose til mannen og potetsalat.. Er det noe annet dere bruker? Og hva har dere i salaten dere lager selv? *flau*
summer85 Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 jeg er så utrolig glad i bakt potet, så jeg må ha det til jeg da... hehe så kjøper jeg potetsalat, helst den grill potetsalaten,(den rosa) å lager salat til, isberg/kinakål, paprika, mais, tomat, agurk og noen ganger feta ost i den =) hmm, ja det er det vi bruker tror jeg.... jo åsså kryddersmør til å ha på kjøttet.. noen ganger lager vi heller saus, men det er sjelden...
nickoline og supermann Skrevet 5. juni 2007 #3 Skrevet 5. juni 2007 Alltid tzatziki..........jammi....
Piipii Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 Vi bruker å ha hele sjampinogjonger med hvitløksmør eller kryddersmør i, mmmmmm:) Aspargis er veldig godt å legge på grillen synes jeg. Man kan også legge forskjellige grønnsaker i aliminiumsfolie og legge på grillen(sjampingjong, paprika, løk osv) Ellers i salat bruker vi å ha: Tomat, ost, pasta, paprika, agurk, løk, sallat, annanas.
Fire småtroll Skrevet 5. juni 2007 #5 Skrevet 5. juni 2007 Skrell og del poteter i to og kok dem, og del løk i båter. Tre potetene og løkbåtene på et grillspyd, pensle med olivenolje og salt med grovt havsalt. Også griller du det litt sammen med kjøttet, kjempegodt! Potetbåter i langpanna med olivenolje og urtekrydder på, som du steker inni ovnen inne er også godt. En enkel salat lager jeg bare av salat, agurk og tomat. Men det er jo ingen begrensninger på hva du kan ha oppi. Paprika og mais er godt til grillmat... Ellers er det jo godt med ris og en god saus til grillmat også, særlig til kyllingfilet synes jeg, og et alltid like populært valg hos ungene er pommes frites. Vi griller mye hele året vi, har gassgrill ute på overbygd veranda, så vi bruker alle mulige slags grønnsaker og tilbehør som vi lager inne også, som sagt ingen begrensninger her :-)
Twintipp og himmelblå Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. juni 2007 Tusen takk for mange flotte tips:o)) Dette må jeg skrive opp før jeg drar i butikken, he he.o) Klem
maybe3 Skrevet 5. juni 2007 #7 Skrevet 5. juni 2007 MAISKOLBE;-) Nam nam!! !!! Grille maiskolben, enten i folie eller direkte på grillen. Ha på smør og salt,eventuelt litt grillkrydder og hiv innpå! Snadder tilbehør til grillmaten;-)
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 5. juni 2007 #8 Skrevet 5. juni 2007 Hvis vi griller hamburgere er det skikkelig godt med coleslaw. Dette er kålsalat med en majones og rømmeblanding. Jeg kutter ca 1/2 hodekål i tynne strimler, bruker 1 beger lettrømme, og en pose med majones. Også bruker jeg salt, pepper og en dæsj med sitronsaft oppi. Kan blande inn rødkål også. Dette er veldig godt på burgeren m/hamburgerbrød rundt. Sikkert mange typer oppskrift på coleslaw.
Anonym8579 Skrevet 5. juni 2007 #9 Skrevet 5. juni 2007 Vi pleier å ha potetsalat, salat ( isberg, agurk, ananas, vannmelon, sukkererter og stangselleri), baguetter og maiskolber/minimais inntil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå