minimamma! Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 Selv mener jeg at cannabis bør avkriminaliseres. Hva mener dere? Les her f.eks.: http://www.vgb.no/2637/perma/6975/ http://www.vgb.no/2637/perma/110117 Og hva synes dere om gravide som røyker? En venninne av meg røykte et par ganger før hun fant ut at hun var gravid i uke 5. Men da sluttet hun på flekken (hun var ikke vanerøyker eller noe heller). Hun fortalte dette til jordmor og ble så tvunget til å tisse 2 ganger i uka resten av svangerskapet (ca. 80 ganger). Og hver gang hun skulle dra for å tisse måtte hun sitte å vente tissetrengt på legekontoret i 45 min-1 1/2 time før hun fikk gå inn for å tisse på 2 min! Legene behandlet henne skikkelig dårlig og hun fikk mange stygge blikk. Jordmoren sa at hun skulle tisse for barnets beste osv., men hva med de som drikker eller røyker tobakk da? Venninna mi har heller aldri vært borti andre ulovlige stoffer. Om hun ikke hadde gått med på å tisse 2 ganger i uka hadde hun faktisk blitt tvangsinnlagt frem til fødsel og mulig etterpå også. Synes det er så utrolig mange "hull" i samfunnet jeg!
Miss L å di Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 Har aldri prøvd det, så jeg kan ikke uttale meg.... Men klarer meg fint uten jeg alså.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 5. juni 2007 #3 Skrevet 5. juni 2007 alle er jo ikke enige om at det er ufarlig. All forskning sier IKKE at det er ufarlig. Og så lenge man faktisk ikke vet det med sikkerhet, så skjønner jeg ikke vitsen med å ta sjansen... kanskje skade seg selv... kanskje skade sitt lille ufødte barn. Nå har jeg personlig ikke vært borte i canabis, så jeg kan ikke uttale meg om det i seg selv. Men jeg jobber i psykiatrien, der jeg ser MANGE rus utløste psykoser, som kunne ha vært ungått uten rusmidler. Og ALLE de som er inlagt for noe sånt har ment at det er ufarlig og jeg er ikke avhengig, det er ikke verre enn tobakk osv. Alle som blir friske og skrives ut mener noe annet etterpå.
reven37 Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 Cannabis er narkotika på lik linje med hasj osv. Det er alltid det samme i disse diskusjonene : de som bruker det ønsker å avkriminalisere det og hevder at det er SÅÅÅÅ ufarlig,- til tross for at forskning og fagfolk sier det motsatte. Det er faktisk ganske latterlig å høre argumentasjonen til de narkomane i denne saken. Ja for de som bruker cannabis, hasj osv osv er narkomane. Jeg har selv en narkoman svoger som mener sitt forbruk er heeelt ufarlig. Han begynte kun med hasj men til tross for hva enkelte hevder : Jo de aller fleste som prøver hasj osv går videre til andre stoffer. Hans misbruk har ødelagt for ikke bare han men for hele familien !!!!!!!!! For meg finnes det overhodet ingen god argumentasjon for å avkriminalisere slikt DOP !!!!!!
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #6 Skrevet 5. juni 2007 har ikke prøvd verken hasj eller sigaretter, men siden hasj ikke er avhengighetsdannende, så synes jeg at så lenge sigaretter er lovlig så bør hasj være det også. men egenlig synes jeg at sigaretter bør kriminaliseres.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 5. juni 2007 #7 Skrevet 5. juni 2007 hvordan vet du at hasj ikke er avhengighetsdannende?????
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #8 Skrevet 5. juni 2007 mmmm.. fordi det ikke er det? det er ganske godt kjent... derimot kan langvarig bruk føre til likegyldighet og depresjon, men det er ikke noe verre enn sigaretter.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 5. juni 2007 #9 Skrevet 5. juni 2007 hehe, ikke verre enn sigaretter nei! ikke veldig lurt sagt. Men hvis ALL forsking viste at det ikke var farlig, så hadde det jo ikke vært forbudt da... jaja, alle har jo forskjellige meninger.
Lunalill Skrevet 5. juni 2007 #10 Skrevet 5. juni 2007 Har røkt hasj i mange år, uten og ta skade av det. Men sluttet med det for ca 4 år siden, og er faktisk veldig gla for det:)..Det som er farlig med det er hvor mye og hvor ofte man røyker det... For det er ikke ufarlig.. Men det er jo heller ikke alkoholen eller vanlig røyk, om man misbruker det... Men av og til er i mine øyne ikke farlig... Men nå er det desverre veldig få som greier og bare gjøre det av og til, iallefall det jeg har sedd og erfart... Og når man er gravid så bør man iallefall ikke bruke det, uansett om det bare er av og til... Samme med alkohol... Er ikke enig med deg om at det bør avkriminaliseres, synes ikke at det er forsket nok på det... Og strengt tatt så holder det vel at vi forgifter oss med alkohol, og røyk;))..
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #11 Skrevet 5. juni 2007 eneste grunnen til at det er forbudt er at det gir en følbar rus, og derfor regnes som et rusmiddel. i mange lang brukes hasj som legemiddel, og i mange land er det ikke forbudt, selv om andre rusmidler er forbudt. typen bruker hasj mot klasehodepiner, som gir smerter som er mye verre enn det å føde og som får folk til å begå selvmord bare for å slippe smerten, og han sier at selv om det ikke tar bort smerten, gjør hasj at han bryr seg mindre om hvor vondt det gjør. sigaretter gjør ingenting, utenom å lukte utrolig vondt og gi mange mange forskjellige former for kreft og andre sykdommer.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 5. juni 2007 #12 Skrevet 5. juni 2007 selvfølgelig føler man mindre smerte hvis man doper seg, det betyr vel ikke at det er bra? står en person nær som har røyket hasj i mange år, det utløste scizofreni hos han, han mener også at han har det bedre når han røyker, at han ikke er avhengig, at det ikke er farlig. Men han sitter nå med tvangstanker, forfølgesesmani, hallusinasjoner osv.
Serial mom Skrevet 5. juni 2007 #13 Skrevet 5. juni 2007 Tror mange her har lest litt for mye "forskningsrapporter" i avisen og ukebladene,jeg..... Uansett,er imot legalisering av cannabis. For medisinsk bruk kan jeg synes at det kan være greit,dersom det beviselig gir effekt hos den enkelte pasient. Har en i nær famile som går på Heroin,så stoff i alle former hos oss er bannlyst!
Lunalill Skrevet 5. juni 2007 #14 Skrevet 5. juni 2007 Min lillebror har og utløst scizofreni pga rus, men det var nok ikke hasjen sin feil.. Han brukte også ecstasy, og det er virkelig farlig, siden det nu svir bort hjernen din.... Er du sikker på den personen som du står nær bare har misbrukt hasj??
lengter daler ned i skjul... Skrevet 5. juni 2007 #15 Skrevet 5. juni 2007 nei ikke helt sikker. Men jeg hater alt som har med rusmiddler å gjøre. og tror ikke at noe av det er ufarlig. og da blir jeg så engagert och frustrert når folk tenker og tror at det er ufarlig, hehe! hisser meg litt opp da
Lunalill Skrevet 5. juni 2007 #16 Skrevet 5. juni 2007 Skjønner deg veldig godt siden du har dårlige erfaringer med det.... Er selv imot rusmidler, men synes ikke at det er rett at hasjen blir sammenlignet med andre mye verre stoffer som virkelig er skadelig....
@nne p@ l@nne Skrevet 5. juni 2007 #17 Skrevet 5. juni 2007 Siden det er mange som selvmedisinerer seg med det, så burde det kanskje forskes mer på til den type bruk. Folk med mye smerter for jo bla. morfin på resept, og det er jo helt klart vane dannende. For min egen del er det helt uinteressant og bruke det som rusmiddel, bla fordi det er ulovlig. Og når jeg en sjelden gang ønsker å ruse meg, holder det lenge med alkohol. Men på en annen side, det er jo også helt klart vane dannende og har ødelagt mange familier det også da!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå