Gå til innhold

hjelp.. ang. amming ( hun sovner bare)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødte ei datter for 14 dager siden, og ammer henne, og gir flaske innimellom visst vi er noen plass. Problemet er at hver gang jeg ammer henne, så sovner hun bare så hun blir ikke ordentlig mett. hun våkner etter en halv time-en time og vil ha mere... det er litt tustelig til tider.. har begynt å pumpe og gi henne flaske om kvelden før vi skal legge oss, da vet jeg at hun får nok mat og hun sover 5 timer før hun vil ha mere.

Vil gjerne ha noen tips fra dere. Flere som har det sånn? visst hun ikke sovne så spytter hun ut, og virker som hun er mett. likevel så vil hun ha mere kort tid etterpå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg hadde samme problem med jenta mi da hun var så liten. Det gikk jo over etterhvert, men det var slitsomt mens det holdt på! Det jeg gjorde, var å prøve å holde henne våken ved å stimulere hendene (gni tommelen min inni håndflata hennes) og føttene (samme måte). Du kan også kle litt av henne før du ammer slik at det ikke blir for varmt og "søvndyssende" å ligge der.

Ellers er det nok bare å godta at det er sånn en stund tror jeg...

Skrevet

Takk for svar og tips. får prøve det :)

Skrevet

Akkurat som å lese om min lille det der.

Holdt på sånn i 3 uker før hun på søndag plutselig fikk dreisen på diingen. Her var tydeligvis problemet at melken ikke kom fort nok. Hadde nok melk for jeg pumpet ut og ga henne resten på flaske.

Og som hun over skriver, ikke la henne få sovne, ta ut puppen når hun sovner, og prøv å masere hender og føtter så hun holder seg våken. Jeg byttet også pupp ganske ofte for å holde henne våken, 5 min på hver av gangen.

Stå på og ikke gi opp selv om det er forferdelig slitsomt, så det løser seg nok.

Skrevet

Virker hun slapp ellers da?

Snulla her på 10 dager sovner ved puppen fordi hun er slapp pga. gulsotten.. Hun orker ikke spise noe særlig selv..

Men vi gir henne med sprøyte og ikke flaske, så ikke hun skal bli sugeforvirret.

Kan det være at hun er litt sugeforvirret og at hun ikke helt får til puppen og at den da blir mer for kos enn mat?

Har hun godt/riktig teknikk på puppen?

Kanskje prøve å droppe flaska litt og evt. gi det ekstra med sprøyte eller kopp.

Når du ammer så kle av henne alt utenom bleia så ikke hun er varm og døsig. Gni litt hardt under føttene og inni håndflaten (er punkter som stimulerer sugerefleksen).

Prøv å kil henne litt og snakk til henne..

Skrevet

Trykka litt fort ja, hehe..

Evt. kan du prøve å klemme/massere puppen litt så det renner litt raskere.

Hør om hun svelger eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...