L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 Har de siste dagene plutselig blitt veldig hoven i fingrene og føttene så jeg ble litt bekymret. Dro ned på helsestasjonen og fikk sjekket urin og BT. Urin negativ (YES=) og BT 102/66 så det var fint. Men pulsen var 110!!! Moren min har også reagert før på at pulsen mine r høy når hun har målt den. Ligger mellom 105-110. Jeg skal ringe legen i morgen for å høre hva det kan være, noen som vet? Hun ville liksom ikke svare meg på det, sa at det kunne være mange ting. Er bare glad for at det ikke var noe svangerskaps forgiftning eller noe sånt, er vel bare varmen som har gjort utslag! Men blir alikavle litt bekymret pga pulsen...
Minigull07/11 Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 Tok de ikke blodtrykket ditt? Det er det viktigste... Jeg har veldig høy puls, men det har ikke slått ut på blodtrykket. Hvis blodtrykket blir for høyt kan det være fare for svangerskapsforgiftning. Det vanligste er vel å ligge på 110-120/60-70... Hva står på helsekortet ditt? Sjekk dette..
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2007 som jeg skrev i innlegget så var blodtrykket på 102/66. og pulsen på 110.
sol og varme Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 Hei, hvis jeg har forstått så mener du blodtrykk når du skriver BT - og da er jo det fint...pulsen kan gå høyt uten at det har noen spesiell betydning... Jeg hadde blodtrykk på 150/100 i første svangerskap - og det er høyt... så jeg tror ikke du trenger bekymre deg så veldig... Husk at du har økt blodmengde i kroppen og det kan øke til høyere puls - merker selv at det ikke skal mange trappetrinnene til .... Men er du bekymret så ta det opp med jordmor, det har du din fulle rett til....ikke greit å være bekymret!
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. juni 2007 ja skal gjøre det:) Ble bare bekymret når jeg forsto på den sykepleieren at hun ble bekymret. . . hehe. er sikkert ingenting, men en vanlig puls skal jo ligge på rundt 80. ja BT var heldigvis fint:))
Minigull07/11 Skrevet 5. juni 2007 #6 Skrevet 5. juni 2007 Sorry.. Surrer litt her.. (litt trøtt hahah) Uansett så er min puls så høy, men det er ikke farlig i følge min lege... Men sjekk selv hos din, legen vet best! Lykke til...
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. juni 2007 hehe, går fint det da:=) Hvor høy puls har du? sa legen din hva det kommer av?
prøvekluten+3små Skrevet 5. juni 2007 #8 Skrevet 5. juni 2007 jeg har og høy puls..ikke så høy,men litt høyere enn gjennomsnitts..og det er gravid eller ikke.. når det er sagt,så er d ikke uvanlig at gravide kan ha høyere puls enn de vanligvis har..
vilha3 (09.09.07) Skrevet 5. juni 2007 #9 Skrevet 5. juni 2007 Heia. Synes ikke du skal være så fryktelig bekymra jeg. :-) Du har jo kjempefint bt, ingen utslag på urinen og 110 i puls hos en gravid dame i sommervarmen er ikke så uvanlig. Husk at blodvolumet øker og hjertet må jobbe litt ekstra for oss i disse tider. Dessuten øker jo pulsen hvis du er bekymret, noe jeg forstod du var da du var på helsestasjonen. Tror du kan ta det ganske så rolig jeg, men hør med legen din for sikkerthets skyld hvis du føler deg usikker. Lykke til. :-) Klem fra gravid sykepleier. :-)
Minigull07/11 Skrevet 6. juni 2007 #10 Skrevet 6. juni 2007 Min puls ligger også rundt 110... Jeg er født med høy puls, den blir veldig høy når jeg stresser eller blir redd for noe! Da kan jeg svime av eller kaste opp... Selv om jeg kanskje reagerer på ting på samme måte som andre i hodet, reagerer kroppen anderledes.. Bare det å stå foran klassen å holde foredrag ble helt forferdelig, i ettertid har jeg lært knep hvor jeg klarer å holde pulsen nede! Div pusteøvelser osv. Legen sier at det er helt ok, jeg må bare ikke stresse meg opp.. Blodtrykket mitt er i sjakk, så er det greit!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå