Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 jeg er i uke 23 og ble målt hos legen i dag. målet ble 28. er ikke dette fryktelig høyt til kun å være i uke 23 ? legen regnet med at det ville jevne seg ut ettehvert , men jeg er bekymret for at jeg skal få en kjempebaby. hadde ikke akkurat flat mage før jeg ble gravid heller. det har vel kanskje noe å si. .. ? flere som har store mål ?
marghald Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 Jeg ble målt hos legen igår. Jeg er i uke 24+2 og målte 25,5. Men jordmor og lege måler veldig forskjellig, så det er mange ting som spiller inn:)
Fløffy Skrevet 5. juni 2007 #3 Skrevet 5. juni 2007 Har hørt at det skal være 1 cm pr uke man er i som tommelfinger regel, men variasjonen vil det jo alltids være. Min lege måler alltid for stort i forhold til jordmor.
mynona fødte 290907 Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 Jeg var på kontroll i går og legen sa at sf-målet tilsvarte uke 24 (jeg er 22 uker). Han måler kun med øyemål, er ikke det litt uvanlig..? Ble krysset av langt over det grønne feltet. Og jeg har nesten ikke mage..
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #5 Skrevet 5. juni 2007 hehe!! mitt var 17 cm da jeg var i uke 13 ++...var på ultralyd i dag og det er bare en der inne og den er liten. trodde jo jeg var to uker lengre på vei, så jeg får komme en gang til for å sette ny termin:o) hun sa at cm følger ukene etterhvert og at hun ikke pleidde begynne å måle før etter uke 20, da hun hadde vært borti ganske mye forskjellig. jeg er ikke tjukk eller noe heller. hun sa livmoren var som nesene til folk!! også er det veldig individuelt hvordan barna vokser etter uke 18 ca. tror ikke det er noen fare. kanskje det bare er mye fostervann. eller at du hadde mye urin i blæra da det ble målt.det er jo ikke så mange cm det er snakk om. ..
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 5. juni 2007 #6 Skrevet 5. juni 2007 når er det vanlig at jordmor begynner å måle disse målene?
Moder'n-2 Skrevet 6. juni 2007 #7 Skrevet 6. juni 2007 Ja, det lurer jeg også på! På helsekortet er det jo en graf man kan fylle ut, men jeg, som er i 24. uke, har ikke fått ett eneste mål inn på mitt helsekort. Er dette vanlig?
dårligfantasi Skrevet 6. juni 2007 #8 Skrevet 6. juni 2007 her målte hun 22 når jeg var nesten i uke 22.. det var første gang de målte det .. vet ikke hva som er vanlig jeg .. lar jordmor styre det der , hehe. men målene var hvertfall fin sa hun
Dragemor Skrevet 6. juni 2007 #9 Skrevet 6. juni 2007 Jeg fikk ikke målt sf mål før i uke 25 og da var målet 25cm. Nå i uke 28 var det 27cm. Begge kryssene diagrammet er over den røde grafen, men fikk beskjed om at det ikke trengte å være ungen som var stor, men at den kanskje hadde god plass inne i livmora.
Tpop Skrevet 6. juni 2007 #10 Skrevet 6. juni 2007 Så lenge du får en jevn stigning på målene de mnd som kommer så er det ingen fare ved det, men hvis du får et kjempehopp på kurven fra den ene mnd til den andre så kan det være at du får ul og sjekker det.
Gjest Tutta, med baby nr to i magen! Skrevet 6. juni 2007 #11 Skrevet 6. juni 2007 Er 15+5 og mitt mål i går var 16 cm.. Lå litt over kurven da, men d skyldes nok at jeg er litt lengere kommet enn legen "påstår"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå