Gå til innhold

ka kan jeg ha på han ?? svigers maser !!

Anbefalte innlegg

Skrevet

lillegutt er 9 uker og svigers maser på meg at jeg har aaalt for lite kler på han ( t-shorte, body , bukse og tynne sokker , tynn lue og ett tynt pledd...

hun maser og maser at jeg burde kle på han mere han er så liten. synes så synd på han der han ligger og koker så med en gang hun er gått får han ligge i body utenfor ( ikke i solen) og kose seg ....

hvor mye klær skal jeg ha på han i denne varmen ?

er det greit og ha på han en tskjorte ? eller er det helt på tryne som svigers sier ..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud...svigers er på trynet. Avhenger av hvor du bor, men her i Oslo er de fra 24 grader og opp til 27 nå. Så ut fra det vil jeg nesten si at du har FOR mye på slik du beskriver. Gutten min på snart 7 uker ligger på pledd eller i vognen kun i body og spreller med tærne. Han er varm og god som bare det. Den eldre generasjonen pakket nok inn babyene i mye større grad, men du får be svigermor se at han faktisk svetter. Dessuten synes jeg ikke du skal la svigermor bestemme hva han skal ha på. Ser du at babyen din er varm...så må du jo ta av han uavhengig av hva svigermor eller andre måtte mene. Jeg ville aldri latt babyen min svette og være varm....det kan være ganske så farlig. Seriøst ment

Skrevet

bebiser har ikke innebygget kjøleanlegg ennå, og kan fort bli altfor varme. noen er varmere enn andre, så det blir jo litt til vurdering hvor mye de skal ha på. Jeg synes det er lettere å la snuppa ligge i lue, body og kanskje ett par myke sokker ( for hun er alltid så kald på føttene sine), også legger jeg heller over henne ett tynt pledd eller helseteppe om det trekker på henne,.

HS sa til meg at det er bedre om babyen fryser litt enn at den blir altfor varm!

Og det har både min mor og svigermor, far og svigerfar fått høre.. for de maser hele tiden på at hun har altfor lite klær! Det er jeg og pappan her i huset som bestemmer hva og hvor mye hun skal ha på. Men jeg er nå litt rævet jeg da!

Skrevet

Stol på deg selv, drit i svigers.

Det du beskriver hadde vært alt for varmt her hos oss ihvertfall, i skrivende stund er det 25 grader. Da er det kortermet body og bare bein. Ellers vil jeg seriøst være redd for overoppheting! Mødrene være er nesten like ille som din svigermor, så det er tydelig at de kledde på mer før. På barseavdelingen sa en av barnepleierne til oss at folk stort sett kledde på barna sine alt for mye.

Skrevet

I familie vår har vi en barnelege. Han sier det klart.. Det er mye værre for en baby å bli for varm, en for kald. Faktisk bedre om babyen er litt for kald, en for varm. Babyer er ikke selv i stand til å regulere varmen selv.... Så svigermora di er helt på tryne.... Her er det rundt 23-24 grader, og lillegutt ligger i en ullstrømpebukse (ull er det beste både på vinter og sommer, fordi ull regulerer varme, og frakter fuktighet bort fra huden.) Og body...

Skrevet

Det er jo like varmt nå, som det kommer til å være senere i sommer, ordentlig sommervarme :) Da Mathias ble født i Juni i fjor hadde han kun på seg kortermet body fra han var et par uker til han var et par mnd!

Det er ikke bra for babyene å bli for varme heller!

Skrevet

Åhh, jeg hater svigers. si til henne at hun har oppdratt sine barn og la deg oppdra dine. Du har mye mer på gutten din enn jeg, ennå jeg bor i nord-norge. Du har rett, du kjenner barnet ditt mye bedre enn henne og vet når han er varm eller kald.

Skrevet

Ullstrømpebukse i 23-24 varmegrader......???

Skrevet

Eh....du Magda. Enig med anonym over...lar du babyen din ligge med ullstrømpebukse i den varmen??? Selv om det regulerer varme som du så forklarer....blir ikke det litt hett i denne heten som er nå? Må vel være mye bedre med nakne legger og tær?

Det høres først og fremst frykelig for de små å ha på ull i så mange varemegrader....i tillegg til at plagget er en hel stømpebukse. Tror du babyen din vil fryse uten i denne heten??????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...