Trollmora Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 I fjor leste jeg entest av hvilke solkremer som inneholdt færrest giftstoffer og kjøpte selvfølgelig testvinneren. Nå er solkremene testet på nytt og vinneren der er selvfølgelig ikke den med best beskyttelse. Skal man lese testene og følge de resultatene som fremkommer der, er det slett ikke sikkert at man sitter igjen med det beste produktet! Huff, er det rart en gammel hønemor blir helt blond og får beslutningsvegring når det kommer til innkjøp av enkle ting? )
Attpåklatten :-)™ Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 Dette er to tester som har helt forskjellig mål! Den ene (fjorårets) testet hvilken som var mest "vennlig mot barnet" mens årets test var rett og slett hvilken som beskyttet best mot uv strålene. Babyline er desidert den mest skånsomme mot barnet, har ikke skadelige tilsetningsstoffer som på sikt kan være svært skadelige (type kreft etc!), men brukes den må man smøre barnet oftere - og heller det enn å utsette gullungene for skadelige ting:-)
Karomamma Skrevet 5. juni 2007 #3 Skrevet 5. juni 2007 Den testvinneren fra i fjor var jo helt grusom å smøre på!! Trakk ikke inn i huden så det lå et hvitt, seigt lag utenpå huden. Og stanken er forferdelig, synes jeg... Nei, nå er det Vichy fra apoteket, vi smører heller litt oftere. Og så lukter hun deilig og nybadet hele tiden, selv om hun har sand og barnehagemøkk fra topp til tå Forresten så blir hun ikke noe brun, stakkars. Ligner på mammen sin da jeg var liten, rosa hår og rosa hud. Lille søte rosa
Attpåklatten :-)™ Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 Jeg har funnet løsningen på Babyline sin:-) Om jeg tar bittelitt så er det helt ille å få smurt den ut, men om jeg tar mye på av gangen og smører inn hele henne, så trekker det lettere inn i huden, så klapper jeg resten inn og evt bruker en klut for å klappe vekk det overflødige:-() Det funker faktisk supert! Men, jeg må som regel bruke klut for å få av restene på mine egne hender for feit er den!
♥Snulder Skrevet 5. juni 2007 #5 Skrevet 5. juni 2007 Leah har med Babyline-solkremen i barnehagen... så da må de slite med den der......! Her hjemme bruker vi en apotek-sak, som jeg i skrivende stund ikke husker navnet på...
Gjest Skrevet 6. juni 2007 #6 Skrevet 6. juni 2007 Ikke lett det der.. Kjøpte Babyline(?)Vanskelig å smøre ut,men ble jo anbefalt i fjor...=) Bruker masse av sorten nå, er livredd for at snuppa skal bli brent, prøver å holde henne i skyggen, men noe sol blir det jo alikevel..
Urtete Skrevet 6. juni 2007 #7 Skrevet 6. juni 2007 Babyline-solkremen er så å si umulig å smøre inn i huden - enig med dere over her! Vi har også endt opp med en annen apotek-solkrem i stedet. Myyye mindre jobb å få inn i huden, og ungene er ikke blå i 5 timer etterpå! Sikkert ikke like bra med tanke på ulike giftstoffer osv, men jeg tar sjansen allikevel.:-) Cliniderm tror jeg den heter. Kan anbefales. Fin konsistens, lett å smøre på og ingen av barna får utslett e.l. av den...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå