Sneglemamma med nr. 2 i magen Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 I dag er jeg en uke over termin, og i natt ble jeg litt våt i trusa (ikke mye, men kanskje en spiseskje eller to). Det var helt tyntflytende, og jeg er helt sikker på at det ikke var urin eller vanlig utflod. Jeg ringte til føden for å høre, men de sa at jeg bare skulle se det an, og hvis det ikke kom mer kunne jeg ta det med ro. Det har ikke kommet mer, men klarer ikke å la være å tenke på det... Har noen av dere erfaring med at fostervannet kan sive ut etter litt?
Mammamor =) Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 jeg lakk her forleden natt.. det var HELT tynt som vann, men mere enn det du hadde.. lukter veldig spesiellt.. men vaskelig å forklare hvordan. det kan være det er gått hull, åsså står hodet itl baby i veien på en måte, så når h*n rører på hodet siver det ut litt og litt... ??
Sneglemamma med nr. 2 i magen Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2007 Kikket litt rundt her inne, og fant dette: Fostervannssekken består egentlig av to hinner, amnion og chorion. De vokser frem til ca uke 28, men etter dette utvider de seg ved at de strekker seg. Chorion (årehinnen) ligger inntil livmorslimhinnen og er festet langs kanten til morkaken. Den er til termin ca 0,2 millimeter tykk.Amnion (vannhinnen) er dannet fra fosterets celler. Den ligger innenfor chorion og ligger over morkaken og fester seg til navlesnoren. Den er lett gjennomsiktig og ganske seig og er ofte litt tykkere enn chorion.Mellom disse to hinnene kan det faktisk befinne seg opptil 200 milliliter med væske. Det er derfor man kan tro at vannet har gått, når bare chorion har røket og ikke amnion hinnen også. Jeg får satse på at det bare er chorion som er røket:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå