Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #1 Skrevet 5. juni 2007 Vi som skal føde i sommer bør vel ikke pakke babyen inn i for varme poser? Har dere tenkt på hvordan dere gjør det? Det samme i bilen egentlig...
stabilo Skrevet 5. juni 2007 #2 Skrevet 5. juni 2007 Har tenkt å bruke dyne eller tepper. Alt ettersom hvordan temperaturen er:)
Jeenie Skrevet 5. juni 2007 #4 Skrevet 5. juni 2007 lammeskinn er temperatur-regulerende begge veier, så det skal jeg prøve, ellers blir det teppe på varme dager og dyne på kjølige kvelder tenker jeg, ellers er det vel mest med klærne man regulerer tempen best!
ennaH Skrevet 5. juni 2007 #5 Skrevet 5. juni 2007 De som sier at lammeskinn er varmeregulerende og derfor egnet til sommerbruk, aner ikke hva de snakker om. Det er i alle fall min erfaring. (Og nei, mitt lammeskinn var faktisk svindyrt, så det er ikke prisen det kommer an på.) I 30 varmegrader bruker jeg ikke annet enn helseteppe. I 15-20 grader et tynt fleece-teppe. I 10 grader, regn og vind? Tja. Kanskje et tynt ullteppe. Det kommer an på hvor mye jeg kler på babyen og hvor varmekjær den er. Du er nødt til å kjenne etter i nakken med hånda. Noen babyer fryser lett, andre er knallvarme.
Karma! Skrevet 5. juni 2007 #6 Skrevet 5. juni 2007 forhåpentligvis snart en baby teppe/dyne kommer ann på tempen...
jentebabymom Skrevet 5. juni 2007 #7 Skrevet 5. juni 2007 lammeskinn i bunden og helseteppe...termin i juli
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2007 #8 Skrevet 5. juni 2007 Har hørt at pollen og div frø osv setter seg godt i lammeskinn. Så jeg satser heller på et ullpledd hvis det er litt kjøligt. Jeg forstår ikke hvorfor alle skal bruke disse lammeskinnå.....veldig gode om vinteren, men til og med bondene barberer sauene når sommeren komme...??
Snia.gutt07,gutt09,?13.6.12 Skrevet 5. juni 2007 #9 Skrevet 5. juni 2007 jeg skal bruke lammeskinn i vogna, å dyrt var det ikk nei. betalte 299 for det. har hørt med flere flergangs fødende og de sverger til lammeskinn som underlag om sommeren og vinteren. så det stemmer nok dette med at det holder på varmen, men også på kulda hvis du skjønner.
Bruble Skrevet 5. juni 2007 #10 Skrevet 5. juni 2007 Har en tynn sommerpose liggende i vogna... (kjøpt i Hellas).. men på ekstremt varme dager blir det nok bare et helseteppe eller lignende over.
Forskeren Skrevet 5. juni 2007 #11 Skrevet 5. juni 2007 Har samme erfaring som ennaH. Har ei "varm" jente, hvor lammeskinn er altfor varmt dersom det er plussgrader... Bruker det kun i vinterhalvåret/kvartalet... I vogna kommer vi kun til å ha laken og teppe i denne varmen, ellers dyne og evt. fleecepose (er veldig glad i sånne snugglebuggies, den bruker jenta vår i sportsvogna hele sommerhalvåret- sparker den ikke av seg sånn som dyne).
Fia tobarnsmor Skrevet 5. juni 2007 #12 Skrevet 5. juni 2007 Anonym: Barberes sauene bare på sommeren? Håper ikke du virkelig tror det, og at de barberes fordi det er varmt:-) Da er det noe du har misforstått.. Vi kommer til å se an temperatur når det gjelder hva vi har i vogna. Har lammeskinn, så enten bruker vi det, eller bare et pledd. Helseteppe/ dyne over babyen.
ana baroma Skrevet 5. juni 2007 #13 Skrevet 5. juni 2007 hehe:) Barbere sauene... ja, ja, sånn kan det også sies! Husker bestefar som sto på åkeren i solsteiken og slo med ljå. Han hadde tykk vadmelsbukse på seg, akkurat den samme som han brukte på vinteren. Dette var bukser som fraktet svetten vekk fra kroppen, og som holdt han kjørligere enn meg i mine shorts. Men enhver må jo finne ut hva som fungerer for SITT barn. Enhver forelder kjenner jo sitt barn best:))
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #14 Skrevet 5. juni 2007 Har både vinterdundyne og sommerdundyne til bebisen til å ha i vogna.. Men nå når det er så varmt blir det nok bare helseteppe. Alt på bebisen, vind og vær:-)
Gjest Skrevet 5. juni 2007 #15 Skrevet 5. juni 2007 Kommer an på knerten. I utgangspunktet bare tepper, men har dyne og (snart) lammeskinn klart om det skulle være nødvendig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå